הרצליה: במקום השביעי בארץ במספר נפגעי תאונות אופנועים וקטנועים

כך עולה מדו"ח שהפיקה עמותת "אור ירוק" ובו בדקה את אחוז הנפגעים ברכב דו גלגלי מתוך סך כל נפגעי תאונות הדרכים בעיר בחמש השנים האחרונות (2015 עד 2019). בשנת 2019 נרשמה עלייה של 50% במספר ההרוגים בארץ בקרב רוכבי אופנועים וקטנועים בארץ

שרון יונתן

16% מכלל הנפגעים בתאונות הדרכים בהרצליה בחמש השנים האחרונות היו רוכבי אופנועים וקטנועים. כך עולה מנתונים שפירסמה היום עמותת "אור ירוק" בעקבות דו"ח שהופק במטרה לאמוד את היקפי הרוכבים הנפגעים בכל עיר מעל 50 אלף תושבים ואת חלקם במצבת כלל הנפגעים בעיר. בעמותת "אור ירוק" ציינו כי מטרת הדו"ח היא להצביע על ערים "אדומות" שבהן יש לשפר את מערך הבטיחות עבור רוכבי האופנועים והקטנועים.

מתאמנים בלי תוצאות? יעל רותם דיאטנית קלינית!

בעמותת "אור ירוק" בדקו את נתוני הנפגעים בחמש השנים האחרונות (2015-2019) ובמקביל ניתחו את חלקם היחסי של רוכבי האופנועים והקטנועים שנפגעו בתאונות דרכים מכלל הנפגעים בתאונות דרכים בעיר באותן שנים.

הרצליה, כאמור, נמצאת במקום השביעי בארץ בערים שמעל 50 אלף תושבים, כאשר בחמש השנים האחרונות נפגעו בתחומה 118 רוכבי אופנועים וקטנועים מתוך 760 נפגעים (16%) בתאונות דרכים בשנים אלו. במקום הראשון בארץ נמצאת גבעתיים עם 31% (109 רוכבי אופנועים מתוך 348 נפגעים בכללי), כאשר במקום השני ת"א והשאר בסדר יורד עד הרצליה: רמת גן, אילת, חולון, בני ברק. רק לשם השוואה, רעננה וכפר סבא מדורגות במקומות 13 ו-14 עם 11% נפגעי אופנועים וקטנועים מתוך נפגעי תאונות הדרכים בעיר.

עלייה עצובה ומדאיגה במספר ההרוגים

שנת 2019 הייתה שנת שיא במותם של רוכבי האופנועים והקטנועים ב-15 השנים האחרונות. 66 רוכבים נהרגו בתאונות דרכים לעומת 44 רוכבים שנהרגו בשנת 2018 – עליה של 50%. המגמה הקטלנית נמשכת גם בשנת 2020. בשיעור הרוכבים ההרוגים לכל 10,000 אופנועים, ישראל נמצאת במקום הרביעי הגרוע מבין מדינות ה-OECD, כמעט פי שניים יותר מהממוצע.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הסיכון של רוכבי האופנועים והקטנועים להיפגע בתאונות דרכים הוא גבוה מאוד בהשוואה לנהגי הרכב הפרטי. בשנים האחרונות נרשמת עלייה חדה בשיעור רוכבים שנהרגו בתאונות דרכים, מגמה שהגיעה לשיאה השנה. מדד הערים "האדומות" מצביע על ערים שחייבות לשים דגש על שיפור התשתית עבור רוכבי האופנועים והקטנועים כמו צביעת מעברי חציה בצבע תיקני שלא גורם להחלקה, טיפול במוקדי הסיכון שבהם נפגעים הרוכבים ועוד פעולות נוספות שיצמצמו את היפגעותם הגבוהה של הרוכבים. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים לא יכולים לקבל באדישות את נתוני ההיפגעות הגבוהים של רוכבי האופנועים והקטנועים ולכן יש להכין תכנית שמעודדת ערים וישובים לקחת אחריות ולפעול למען צמצום מספר הרוכבים הרבים שנפגעים. בשילוב זרועות של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים והרשויות המקומיות נוכל להציל את חיי הרוכב הבא".

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ של "שרון און ליין" הרצליה לחץ כאן

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ של "שרון און ליין" רמת השרון לחץ כאן

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ של "שרון און ליין" כפר שמריהו לחץ כאן

להצטרפות לדף הפייסבוק של "שרון און לייין" לחץ כאן

להצטרפות לעמוד האינסטגרם של "שרון און ליין" לחץ כאן

One thought on “הרצליה: במקום השביעי בארץ במספר נפגעי תאונות אופנועים וקטנועים”

  1. בבקשה קחו אחריות , כל אחת ואחד על עצמכם ועל בני ביתכם. הקשיבו להוראות, זה לא משחק , זו שאלה של חיים ומוות .

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.