כך עולה מדו"ח שהפיקה עמותת "אור ירוק" ובו בדקה את אחוז הנפגעים ברכב דו גלגלי מתוך סך כל נפגעי תאונות הדרכים בעיר בחמש השנים האחרונות (2015 עד 2019). בשנת 2019 נרשמה עלייה של 50% במספר ההרוגים בארץ בקרב רוכבי אופנועים וקטנועים בארץ

 

16% מכלל הנפגעים בתאונות הדרכים בהרצליה בחמש השנים האחרונות היו רוכבי אופנועים וקטנועים. כך עולה מנתונים שפירסמה היום עמותת "אור ירוק" בעקבות דו"ח שהופק במטרה לאמוד את היקפי הרוכבים הנפגעים בכל עיר מעל 50 אלף תושבים ואת חלקם במצבת כלל הנפגעים בעיר. בעמותת "אור ירוק" ציינו כי מטרת הדו"ח היא להצביע על ערים "אדומות" שבהן יש לשפר את מערך הבטיחות עבור רוכבי האופנועים והקטנועים.

פסחוף ישראלי בהרצליה. פעילויות לילדים נוער ומשפחות

בעמותת "אור ירוק" בדקו את נתוני הנפגעים בחמש השנים האחרונות (2015-2019) ובמקביל ניתחו את חלקם היחסי של רוכבי האופנועים והקטנועים שנפגעו בתאונות דרכים מכלל הנפגעים בתאונות דרכים בעיר באותן שנים.

הרצליה, כאמור, נמצאת במקום השביעי בארץ בערים שמעל 50 אלף תושבים, כאשר בחמש השנים האחרונות נפגעו בתחומה 118 רוכבי אופנועים וקטנועים מתוך 760 נפגעים (16%) בתאונות דרכים בשנים אלו. במקום הראשון בארץ נמצאת גבעתיים עם 31% (109 רוכבי אופנועים מתוך 348 נפגעים בכללי), כאשר במקום השני ת"א והשאר בסדר יורד עד הרצליה: רמת גן, אילת, חולון, בני ברק. רק לשם השוואה, רעננה וכפר סבא מדורגות במקומות 13 ו-14 עם 11% נפגעי אופנועים וקטנועים מתוך נפגעי תאונות הדרכים בעיר.

עלייה עצובה ומדאיגה במספר ההרוגים

שנת 2019 הייתה שנת שיא במותם של רוכבי האופנועים והקטנועים ב-15 השנים האחרונות. 66 רוכבים נהרגו בתאונות דרכים לעומת 44 רוכבים שנהרגו בשנת 2018 – עליה של 50%. המגמה הקטלנית נמשכת גם בשנת 2020. בשיעור הרוכבים ההרוגים לכל 10,000 אופנועים, ישראל נמצאת במקום הרביעי הגרוע מבין מדינות ה-OECD, כמעט פי שניים יותר מהממוצע.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הסיכון של רוכבי האופנועים והקטנועים להיפגע בתאונות דרכים הוא גבוה מאוד בהשוואה לנהגי הרכב הפרטי. בשנים האחרונות נרשמת עלייה חדה בשיעור רוכבים שנהרגו בתאונות דרכים, מגמה שהגיעה לשיאה השנה. מדד הערים "האדומות" מצביע על ערים שחייבות לשים דגש על שיפור התשתית עבור רוכבי האופנועים והקטנועים כמו צביעת מעברי חציה בצבע תיקני שלא גורם להחלקה, טיפול במוקדי הסיכון שבהם נפגעים הרוכבים ועוד פעולות נוספות שיצמצמו את היפגעותם הגבוהה של הרוכבים. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים לא יכולים לקבל באדישות את נתוני ההיפגעות הגבוהים של רוכבי האופנועים והקטנועים ולכן יש להכין תכנית שמעודדת ערים וישובים לקחת אחריות ולפעול למען צמצום מספר הרוכבים הרבים שנפגעים. בשילוב זרועות של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים והרשויות המקומיות נוכל להציל את חיי הרוכב הבא".


להצטרפות לקבוצות הוואצאפ של "שרון אונליין"

קבוצת הרצליה לחץ כאן

קבוצת רמת השרון לחץ כאן

קבוצת רעננה לחץ כאן

קבוצת כפר סבא לחץ כאן

קבוצת הוד השרון לחץ כאן

קבוצת כפר שמריהו לחץ כאן

קבוצת כפר יונה לחץ כאן

קבוצת נדל"ן לחץ כאן

לדף הפייסבוק של "שרון און לייין" לחץ כאן

לעמוד האינסטגרם של "שרון און ליין" לחץ כאן