לקראת השנה החדשה, מייסדת ומנהלת מרכז ״מתחברים״ לטיפול רגשי וחברתי עם טיפים שילמדו את הילדים שלכם איך מגשימים משאלות

***

ושוב היא מגיעה, אפילו הקורונה לא תעצור בעדה!

עם סגר, או בלעדיו – השנה החדשה כבר בפתח והיא נושאת איתה, כמו בכל שנה, תקוות לשנה (יותר) טובה.

ושוב אנחנו מפזרים לכל עבר איחולים וברכות בכל המדיות האפשריות והכי חשוב – עוצרים רגע לחשוב על מה שהיה ומה היינו רוצים שיהיה.

מה אנחנו מאחלים לעצמנו לשנה החדשה? האם הגשמנו משאלות? ומה המשאלות החדשות?

אם רוצים שכל האיחולים והברכות הנפלאות הללו תתגשמנה אין מנוס מלפעול להגשמתן!  זה נכון לגבינו ונכון גם לגבי משאלות הילדים כמובן. וכמה נפלא לנצל את ההזדמנות הזו של האיחולים בתחילת השנה, כדי לדבר על משאלות והגשמתן.

איך עושים את זה? הנה מתכון פשוט להגשמת משאלות, מתאים לכל הגילאים!

שלב ההגדרה

בשלב הראשון – מגדירים את המשאלה. בוחנים אם היא ברת הגשמה בטווח הקצר או בטווח הארוך. אם התשובה לשתי השאלות הראשונות היא ״לא״ (בדרך כלל נכון כשמדובר במשאלה שאינה תלויה בנו ואין לנו כל יכולת להשפיע לגביה), אז כדאי לנסח מחדש את המשאלה כך שתיתן מענה לצורך שלנו בדרך אחרת. למשל – במקרה של חברים טובים שעברו רחוק, לא נוכל להחזיר אותם – אך נוכל למצוא מענה אחר לצורך שלנו בחבר/ה, מישהו אחר לבלות או לדבר איתו.

לנעוץ ביומן

משאלות ברות הגשמה בטווח הקצר יכולות להיות לדוגמה משאלות שצריך לנעוץ ביומן, כמו ״הייתי רוצה שיהיו לנו יותר למי כיף השנה״ או שינוי חיצוני כלשהו כמו סגנון לבוש / תספורת / ואפילו שינוי עיצובי בחדר. במקרים כאלו השאלה היא מה אפשר לעשות כבר עכשיו כדי להניע את המשאלה לקראת הגשמתה? ממה להתחיל? מה אני יכול/ה לעשות בעצמי ובמה כדאי לשתף או להתייעץ עם אחרים?

משאלות ברות הגשמה בטווח הארוך, ולפעמים אפילו הארוך מאוד, כדאי לחלק למשימות בטווחים קצרים שיקדמו למטרה. כן, גם כשמדובר בילדים וגם אם זה נראה כרגע רחוק ולא הגיוני – זה יכול להיות מקור מצוין למוטיבציה לעשייה בטווח הקצר. למשל אם המשאלה היא ״להיות וטרינר״ אז המטרה המקדימה צריכה להיות  ״הצלחה בלימודים״ ואולי גם התנדבות עם בעלי חיים, חוג חיות וכיוצא בזה. את המשימות הללו מממשים ממש כמו משאלות ברות הגשמה בטווח הקצר – מה אפשר לעשות כבר עכשיו? למשל לברר על חוגים והתנדבויות בסביבה, לקרוא חומר בתחום באינטרנט, להשקיע יותר בלימודים ולבקש עזרה במה שצריך.

יש משאלות שצריך לחסוך למענן וזו הזדמנות נפלאה ללמידה תקציבית לילדים – מה מקורות המימון שלהם וכמה הם צריכים לחסוך כדי להשיג את מה שהם רוצים.

ויש משאלות שמעורבים בהן אנשים נוספים, פעמים רבות בני משפחה כשמדובר בילדים. אם המשאלה תשפיע גם על חיי אחרים כדאי ליידע ולדבר גם על זה – גם פה יש למידה חשובה – לא רק מה שטוב לי, אלא תוך התחשבות בסביבה. (למשל כשמדובר בשינויים בחדר משותף או בהכנסת חיית מחמד).

לא רק לחכות ולקוות

ואפילו כשנזרקות לחלל אמירות שנשמעות כמו איחולים בססמאות תעצרו רגע כדי לתת להן תוקף ומשמעות: ״יותר חברים״, ״להצליח בלימודים״, ״בריאות״ – גם האמירות הכי כלליות יכולות להפוך למשאלות ברות הגשמה אם נבחן עם הילדים מה הצעדים שיתמכו בהגשמתן.

הידיעה שיש ביכולתנו לפעול להגשמת מטרות ולגרום למשאלות להתממש ולקרות מרגשת ומעצימה. לא עוד לחכות או לקוות אלא לגרות לדברים לקרות!

שתהיה לכם שנה מוצלחת בזכותכם! אנחנו כאן, לכל התייעצות, בשבילכם 🙂

ליאת קרן היא מייסדת ומנהלת מרכז ״מתחברים״ לטיפול רגשי וחברתי בהרצליה, מחברת  הספר "תפוח המשאלות" ומפתחת משחקים טיפולים לזמן איכות משפחתי.

טלפונים: 054-9796361 / 077-2070028
אתר הבית של מתחברים: לחצ/י כאן
זירת הפייסבוק של מתחברים: לחצו כאן

ליאת קרן, מרכז מתחברים
ליאת קרן, מנהלת ומייסדת מרכז "מתחברים"

.


להצטרפות לקבוצות הוואצאפ של "שרון אונליין"

קבוצת הרצליה לחץ כאן

קבוצת רמת השרון לחץ כאן

קבוצת רעננה לחץ כאן

קבוצת כפר סבא לחץ כאן

קבוצת הוד השרון לחץ כאן

קבוצת כפר שמריהו לחץ כאן

קבוצת כפר יונה לחץ כאן

קבוצת נדל"ן לחץ כאן

לדף הפייסבוק של "שרון און לייין" לחץ כאן

לעמוד האינסטגרם של "שרון און ליין" לחץ כאן