בדיון שנערך אתמול בבית המשפט המחוזי בת"א בעתירת עמותת אחל"ה (איכות חיים לתושבי השרון), העיריות הרצליה, רמת השרון והוד השרון כנגד המדינה, הציעה השופטת מתווה פשרה, בנושא הטיפול בזיהום הקרקע, שאינו מקובל על העמותה. רוני רום, יו"ר העמותה: "המתווה המוצע על ידי בית המשפט אינו תואם את תפיסת אחל"ה הדורשת הגנה מלאה על בריאות הציבור"

 

תכנית הבנייה הגדולה ביותר באזור השרון, תעש השרון, בשטחי הערים הרצליה, רמת השרון והוד השרון, הגיעה היום שוב לפתחו של בית המשפט המחוזי בת"א בעקבות העתירה שהגישו עמותת אחל"ה (איכות חיים לתושבי השרון), עיריות הרצליה רמת השרון והוד השרון, עמותת "אדם טבע ודין" ועוד נגד ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ובניה, הועדה המחוזית המשותפת לתכנון ובניה תעש השרון ורשות מקרקעי ישראל.

פסחוף ישראלי בהרצליה. פעילויות לילדים נוער ומשפחות

נציגי עמותת אחל"ה (בתמונה) מנהלים מאבק מזה 14 שנים כנגד תכנית הבנייה הגדולה המתוכננת להכיל בניית כ-30 אלף יחידות דיור על שטח של אלפי דונמים במתחם תעש השרון. בעמותה דרשו לאורך כל השנים כי עד שלא יבוצע טיפול מקיף בקרקעות תעש המזוהמות לא יחל תכנון המתחם.

בדיון שנערך אתמול (ראשון) בבית המשפט המחוזי בת"א, בהשתתפות נציגי העותרות והמדינה, הציעה השופטת מיכל אגמון גונן מתווה פשרה לפיו ככל שהמדינה תתחייב לדאוג לכך שמתחם אליהו (החלק הראשון בתכנית) יהיה נקי, לרבות אזורי חיץ תוך המשך שיתוף פעולה של מומחים לעניין הזיהום תוך שיתוף ציבור לעניין תכנית הצל, העתירה תימחק.

השופט ציינה כי מדובר בתהליך שימשך בשלושה שלבים, כאשר בכל שלב יהיו נוכחים מטעם העותרים: השלב הראשון – לאחר סקר הקרקע המצומצם. השלב השני – לאחר הסקר המלא של מתחם אליהו (כאשר הסקר יגמר הצדדים יקבלו את התוצאות שלו ואז יהיה דיון אם צריך לשנות את אזורי החיץ) והשלב השלישי – לאחר הטיהור, ככל שימצאו חומרים באזור החיץ יהיה דיון שלישי.

עוד ציינה השופטת כי המדינה גם תתחייב שהכנת תכניות במתחמים אחרים בתוך מתחם תעש תיעשה באותו מתווה, כלומר, יערך סקר, אח"כ טיהור ויבדקו לגבי כל מתחם שהוא לא מושפע ממתחמים אחרים. השופטת קבעה כי הצדדים יודיעו לבית המשפט עד ל-20 בדצמבר האם הגיעו לפשרה.

רוני רום, יו"ר עמותת אחל"ה, אמר לאחר הדיון: "המתווה המוצע על ידי בית המשפט אינו תואם את תפיסת אחל"ה הדורשת הגנה מלאה על בריאות הציבור. המתווה המוצע למעשה טוב אולי למתחם אחד אך אינו נותן מענה אמיתי לסכנות ולחוסר הוודאות הצפויות בהמשך הטיפול במתחם במזהמי תעש השרון. צריך להבין כי שטח תעש שנמצא בלב אוכלוסייה אזרחית, מאה אלף תושבים בטווח של ק"מ אחד בלבד, הוא פצצת זיהום מתקתקת. רשות מקרקעי ישראל ומקדמי התכנית מבקשים לקשור את העגלה לפני הסוסים על ידי תכנון 30 אלף יחידות דיור מבלי לדעת מה באמת יש בקרקע המזוהמת ביותר בישראל. כל ניסיון של גורמים אלה לקדם תכנית על חשבון בריאות התושבים יגרור מאבק בלתי מתפשר מבחינתנו".

EYE טק. optometrists. חנות המשקפיים שלך בשרון. 1+1 אבל באמת. *בלי טריקים ובלי שטיקים! החרש 3, אזה"ת הרצליה | נייד 052-2782678 חניה ללקוחות מול החנות

להצטרפות לקבוצות הוואצאפ של "שרון אונליין"

קבוצת הרצליה לחץ כאן

קבוצת רמת השרון לחץ כאן

קבוצת רעננה לחץ כאן

קבוצת כפר סבא לחץ כאן

קבוצת הוד השרון לחץ כאן

קבוצת כפר שמריהו לחץ כאן

קבוצת כפר יונה לחץ כאן

קבוצת נדל"ן לחץ כאן

לדף הפייסבוק של "שרון און לייין" לחץ כאן

לעמוד האינסטגרם של "שרון און ליין" לחץ כאן