תושבי רחוב דרך ראשונים: נתיב האופניים המתוכנן מהווה פגיעה בתושבים

לטענת התושבים, התכנית לסלילת נתיב אופניים כפול בצידו הדרומי של רחוב דרך ראשונים מהווה פגיעה מהותית בתושבי הרחוב והשכונה ויוצרת חיכוך מיותר ומסוכן של רוכבי האופניים והולכי הרגל. העירייה: "עיריית רמת השרון מעודדת סלילת שבילי אופניים בעיר. ועדת התחבורה תתכנס ביום ראשון והציבור מוזמן לצפות בדיון באמצעות הזום"

שרון יונתן

תושבים המתגוררים בצידו הדרומי של רחוב דרך ראשונים ברמת השרון (בתמונה) מתנגדים לתכנית להוספת נתיב אופניים במסגרת תכנית "אופנידן" – סלילת שבילי אופניים בין רמת השרון לתל אביב. לטענתם, התכנית לבצע נתיב אופניים כפול-בינעירוני על המדרכה הדרומית בדרך הראשונים מהווה פגיעה מהותית בתושבי הרחוב והשכונה, יוצרת חיכוך מסוכן ומיותר של רוכבי אופניים והולכי רגל ופוגעת אנושות באיכות הסביבה. התושבים פנו לעירייה בדרישה להסיט את נתיבי האופניים לדרך אחרת.

לידרס סוכנות תיווך בהרצליה

במכתב ששיגרו לראש העירייה, אבי גרובר, לחבר המועצה צחי שריב, מחזיק תיק התחבורה, ולבעלי תפקידים נוספים, טוענים התושבים כי לפני מספר שבועות נודע להם באקראי, אחרי פנייה למחלקת הגינון לטפל בפס הירק המוזנח לאורך דרך הראשונים בצד הדרומי, כי ישנה תכנית לשינוי פני הרחוב בצידו זה.  "לאחר ניסיונות אינספור לקבל את התכנית ולהבין במה מדובר, נודע לנו כי מדובר בהוספת מסלול כפול של אופניים, תוך הריסת פס הירק וביטול חלק מהחניות. אנו מברכים על הרעיון להוסיף מסלול אופניים שיקשר את רמה"ש עם ת"א, אך מתנגדים בכל תוקף לתכנית המדוברת", כתבו התושבים לעירייה.

לטענתם, תכנית זו משאירה את זיהום האוויר מהמכוניות ומוסיפה נתיב אופניים כפול-בינעירוני של 3 מ' על חשבון הולכי הרגל תוך הריסת פס הירק והעצים.  מתוך פניית התושבים: "בכל העולם הנאור (ראו תכנית פריז) התכנון העתידי של הערים כולל צמצום נפח הזיהום מהמכוניות בתוך הערים, הגדלת המרחב להולכי רגל והגדלת השטחים הירוקים. לעומת זאת, במהלך השנים האחרונות, אנחנו תושבי דרך הראשונים, רואים כיצד בצורה שיטתית ופסולה, עיריית רמת השרון מקדמת תכניות הפוכות לגמרי על הרחוב;  במקום הקטנת נפח התנועה והרעש ברחוב, הורחבו מסלולי כביש נוספים שמגדילים את נפח התנועה, את נפח זיהום האוויר ואת הרעש הנלווה לכך, תוך התעלמות בוטה בסכנה לחונים בצדי הרחוב, אשר אינם יכולים לצאת ולהיכנס לרכב כשהתנועה עוברת".

חיכוך מיותר ומסוכן

התושבים מוסיפים:  "במקום לטפח את פס הירק המועט שקיים ברחוב, התכנית הנוכחית באה להרוס את פס הירק, להשמיד עצים ותיקים ולהגדיל בכך את הזיהום. במקום להגדיל את המרחב להולכי הרגל התכנית מקטינה אותו עד כדי מטר ויוצרת חיכוך מסוכן עם רוכבי האופניים שיכול להיגמר באסון. במקום ללכת קדימה אתם הולכים אחורה אל סביבה מזוהמת ומסוכנת הפוגעת באופן הבסיסי ביותר בתושבי הרחוב ובהולכי הרגל".

לטענת התושבים, הצד הדרומי של דרך הראשונים תוכנן עבור בתים פרטיים והשימוש במדרכה הינו אינטנסיבי במהלך היום וכולל בין השאר כניסה ויציאה מהבתים אל המכוניות החונות בצידי הכביש ןזאת בשונה לחלוטין מהמדרכה הצפונית של דרך הראשונים, שכמעט ואינה בשימוש, מאחר והבניינים בה פונים ברובם צפונה והגישה לחניות שלהם אף היא צפונית לדרך ראשונים. בנוסף הם מציינים כי רוב השירותים המשמשים את תושבי נווה רסקו מחייבים אותם שימוש קבוע ויומיומי במדרכה הדרומית של הרחוב על מנת להגיע אל רחובות המסחר והשירותים. "סימון נתיב אופניים כפול על מדרכה שאליה מתנקזים תושבי הרחוב ותושבי נווה רסקו באופן יומיומי יביא לחיכוך בין הולכי רגל ואופניים, חיכוך מיותר ומסוכן", כתבו. 

מהעירייה נמסר בתגובה: "עיריית רמת השרון מעודדת סלילת שבילי אופניים בעיר ומעבר לתחבורה מקיימת. יחד עם זאת, העירייה פועלת להבטיח תכנון מיטבי שישרת את התושבים. מתקיים שיח עם חברת אופני דן על מנת לשפר את תוואי שביל הראשונים. תכניות מעודכנות יוצגו ביום ראשון בוועדת התחבורה של העירייה בראשותו של מחזיק תיק התחבורה, צחי שריב. הישיבה תתקיים בזום, כאשר הציבור ותושבי רחוב הראשונים בפרט מוזמנים להשתתף".

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ של "שרון און ליין" הרצליה לחץ כאן

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ של "שרון און ליין" רמת השרון לחץ כאן

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ של "שרון און ליין" כפר שמריהו לחץ כאן

להצטרפות לדף הפייסבוק של "שרון און לייין" לחץ כאן

 

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.