פצועים קשה בתאונות דרכים בעשור האחרון: הרצליה – 131, רמת השרון – 48

עמותת "אור ירוק" פרסמה את הנתונים עבור כל רשות משנת 2010 ועד שנת 2019. בהרצליה חלה עלייה משנת 2018 ל-2019 במספר הפצועים קשה בתאונות דרכים, ברמת השרון חלה ירידה משמעותית

שרון יונתן

לפעמים ההבדל בין תאונה קטלנית עם הרוגים לבין תאונה שבה נפצע אדם באורח קשה יכול להיות כחוט השערה. לרוב בוחנים את מספר ההרוגים בתאונות דרכים אך מדד הפצועים קשה הוא מדד שניתן ללמוד ממנו רבות על הכישלון של המדינה בצמצום תאונות הדרכים והפצועים.

לידרס סוכנות תיווך בהרצליה

מנתונים שפרסמה עמותת "אור ירוק" עולה כי חלה עלייה במספר הפצועים באורח קשה בישראל, כאשר 2,394 נפצעו באורח קשה בתאונות דרכים בשנת 2019 לעומת 2,166 בני אדם שנפצעו קשה בתאונות דרכים בשנת 2018 – עליה של כ-10%.

ומה המצב בשתי הערים שלנו? בהרצליה גם חלה עלייה, כאשר בשנת 2019 נפצעו 14 אנשים באורח קשה לעומת 11 אנשים בשנת 2018. ברמת השרון מגמה הפוכה וחד משמעית: 2 פצועים בלבד באורח קשה בשנת 2019 לעומת 10 פצועים קשה בשנה שקדמה לה. בסך הכל נפצעו בהרצליה באורח קשה בעשר השנים האחרונות (2010 עד 2019, כולל) 131 אנשים לעומת 48 בתחומי רמת השרון בפרק זמן זה.

מקום אחד לפני אחרון באירופה

בעמותת "אור ירוק" מציינים כי המועצה האירופית לבטיחות בדרכים (ETSC) פרסמה לאחרונה (יוני 2020) דו"ח המשווה את ישראל למדינות אירופה בכל הקשור לתאונות הדרכים. מחברי הדו"ח ביקשו לבחון את השינוי במדד הפצועים קשה בעשור האחרון (2010-2019) של כל מדינות האיחוד האירופי ובכללם גם ישראל. מהדו"ח עולה תמונה מדאיגה אודות הכישלון המתמשך של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים בצמצום הפצועים קשה בתאונות דרכים. על פי הדו"ח, ישראל נמצאת במקום האחד לפני אחרון בשינוי הפצועים קשה מתאונות דרכים בעשור האחרון. בעוד מדינות אירופה הצליחו לצמצם את מספר הפצועים קשה מתאונות דרכים ב-2% בממוצע, בישראל נרשמה עליה של 16% בעשור האחרון. רק מלטה הציגה נתונים גרועים יותר מאשר ישראל. יוון, שוויץ ובלגיה הצליחו לצמצם את מספר הפצועים קשה מתאונות דרכים בשיעור הגבוה ביותר מבין מדינות אירופה.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מעבר לצער הגדול ולכאב של המשפחות השכולות, תאונות הדרכים גם עולות למשק הישראלי כסף רב. ולכן ההשקעה של המדינה בצמצום הקטל בדרכים היא השקעה כדאית שתחזיר עצמה וגם תמנע ממשפחות שכולות רבות מלהצטרף למשפחת השכול. מדינת ישראל כושלת במאבק להצלת החיים כי היא לא משקיעה מספיק משאבים וכסף במאבק בקטל בדרכים. מדובר במאבק שניתן להצליח בו כפי שמוכיחות מדינות אירופה שנה אחר שנה. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים לשים בראש סדר העדיפויות את הצלת החיים ולהגדיל את התקציבים המופנים לטובת הבטיחות של כולנו בכביש".

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ של "שרון און ליין" הרצליה לחץ כאן

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ של "שרון און ליין" רמת השרון לחץ כאן

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ של "שרון און ליין" כפר שמריהו לחץ כאן

להצטרפות לדף הפייסבוק של "שרון און לייין" לחץ כאן

 

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.