מאבק תושבים חדש בהרצליה: תושבים, בעיקר משכונת הרצליה הירוקה, מתארגנים להגשת התנגדויות בנוגע לקו המטרו שאמור בעתיד לחצות את העיר מתחת לפני האדמה. תושבת הרצליה, ממובילות המאבק: "אני מציעה לכל בעל נכס לבדוק האם המטרו צפוי לעבור בקרבת ביתו"

שרון יונתן

הקמת הרכבת התחתית (מטרו) באזור גוש דן, השרון והשפלה נראית אמנם משהו רחוק מאוד ועתידי, אבל חלון ההזדמנויות להגשת ההתנגדות הוא ממש בתקופה הקרובה. לשם כך התארגנה בשבוע האחרון קבוצת תושבים מהרצליה, אשר רואים את עצמם נפגעים מתוואי המטרו ומעוניינים להתאגד על מנת להגיש התנגדות.

בעל.ת עסוק, רוצה שיכירו אותך? לקבלת חשיפות שיא בשרון אונליין לחצ.י כאן!

מדובר על תכנית של המדינה בסמכות הות"ל (הועדה לתשתיות לאומיות), אותה פרסמנו באתר "שרון און ליין" כבר ב-12 ביולי ולפיה יוקמו בעתיד שלושה קווי מטרו באזור גוש דן, השרון והשפלה:

קו m1 – קו שחלקו הצפוני בכפר סבא ורעננה וחלקו הדרומי בלוד, רמלה ורחובות והוא עובר דרך הרצליה ותל אביב.

קו m2 – קו ממזרח למערב שיספק שירות מפתח תקוה דרך רמת גן ועד תל אביב.

קו m3 – קו בצורת חצי טבעת שעובר דרך בת ים, אזור, אור יהודה, קרית אונו, פתח תקוה, קרית שאול ועד אזור התעשייה הרצליה.

את תושבי הרצליה מעניין בעיקר קו m1 שאורכו הכולל כ-85 ק"מ ויהיו בו 62 תחנות עם צפי של כמיליון נוסעים ביום. הקו מחבר את רחובות, לוד ורמלה בדרום דרך מרכז תל אביב, כאשר באזור גלילות יתעקל מזרחה לכיוון רמת השרון ומשם להרצליה ויגיע בגבולו הצפוני עד רעננה וכפר סבא.

יש לכם רגישות? תתחברו לאתר הרווחה והחברה של ישראל!

הקו יכנס מרחוב סוקולוב ברמת השרון לרחוב בן גוריון בהרצליה, ומשם ימשיך ישר עד לכיוון אזור המרכז הבינתחומי ולאחר מכן יתעקל ימינה לכיוון רעננה. בהרצליה מתוכננות, נכון להיום, שלוש תחנות: בן גוריון, הרצליה מרכז, המרכז הבינתחומי.

בהרצליה תוואי המטרו המתוכנן עובר בין השאר מתחת לבנייני מגורים בעיקר בשכונת הרצליה הירוקה המערבית והמרכזית. רשימת רחובות חלקית כוללת את זלמן שניאור, אשר ברש, סמילנסקי, בני בנימין, מלכי ישראל ועוד מספר לא מבוטל של רחובות מרכזיים באזור.

יש לציין כי מאחר שתוואי המטרו עובר בעיקר מתחת לדרכים, ישנם קטעים שבהם התוואי כולל מעברים תת קרקעיים מתחת לבתי שכונות מגורים ולכן יהיו הפקעות על הקרקע ובתת הקרקע, כאשר רשימת ההפקעות מצורפת לתכנית המטרו ומפורסמת ברשומות. מבחינה משפטית וקניינית, כאשר קו המטרו עובר מתחת לנכס הוראות התכנית לא מאפשרות לבנות לעומק של יותר מחמישה מטרים מתחת לפני הקרקע. המשמעות היא שלא ניתן יהיה לבנות מרתפי חנייה או לצקת יסודות למבנים. הוראות תכנית זו גוברות על הוראות אחרות שבתחום הסמכויות של הרשויות המקומיות.

תושבת הרצליה הירוקה, ממובילות קבוצת ההתנגדות, אמרה אתמול: "מעט מאד מבעלי הנכסים בכלל מודעים לכך שהנכס שלהם נכלל בתוכנית או סמוך אליה. למרות שהתוכנית יכולה תיאורטית לעבור מתחת או ממש בסמוך לנכס, הרשויות אינן מחויבות להודיע לבעלים אישית, מספיק שהן מפרסמות באותיות קטנות בעיתונים, ולכן אני ממליצה לכל אחד לבדוק את מצב הנכס שלו. כתוצאה מהתכנית נוצר מצב שבעלי נכסים חשופים לירידת ערך של נכסיהם וכלל לא מודעים לכך. יש לציין כי במספר רב של ערים ורשויות מקומיות לאורך התוואי  כבר הוגשו התנגדויות  שמהן עולה שמסלול התכנית עובר בין השאר מתחת לשכונות מגורים ועלול להביא השלכות סביבתיות שיפגעו בתושבים: רעש, רעידות, יציבות הבניינים, זיהום אויר, זיהום קרקע ומי תהום. מהידוע לנו, התכנית לגבי הקו שעובר בהרצליה עדיין לא פורסמה ולכן עדיין לא נכנסנו לתקופת 60 הימים הניתנים להגשת התנגדויות".

בימים הקרובים תתקיים פגישה של תושבים המעוניינים לשמוע ולהשמיע את דעתם על הגשת ההתנגדויות הצפויה. מארגני המאבק קוראים לתושבים להצטרף לקבוצת הוואצאפ שהוקמה לצורך העניין.

מערכת הסעת המונים במטרופולין תל אביב
קווי המטרו העתידיים

.


להצטרפות לקבוצות הוואצאפ של "שרון אונליין"

קבוצת הרצליה לחץ כאן

קבוצת רמת השרון לחץ כאן

קבוצת רעננה לחץ כאן

קבוצת כפר סבא לחץ כאן

קבוצת הוד השרון לחץ כאן

קבוצת כפר שמריהו לחץ כאן

קבוצת כפר יונה לחץ כאן

קבוצת נדל"ן לחץ כאן

לדף הפייסבוק של "שרון און לייין" לחץ כאן

לעמוד האינסטגרם של "שרון און ליין" לחץ כאן