עיריית הרצליה מציגה: תכנית הכשרה לצוותי החינוך בגנים הפרטיים

התכנית, במימון מלא של העירייה, תכלול בין השאר תכני העשרה מקיפים ומקצועיים תוך מתן כלים מעשיים לטיפול בילדים בגיל הרך, ידע מקצועי על היבטים התפתחותיים בקרב פעוטות וליווי פדגוגי לקידום איכות הטיפול והחינוך לילדי הגיל הרך

שרון יונתן

בעיריית הרצליה שוקדים בימים אלה על תכנית הכשרה ייחודית, שתהווה פיילוט עבור צוותי הסייעות בגנים הפרטיים. בשלב הראשון תועבר התכנית לצוות נבחר של סייעות שבהמשך יהפכו למנטוריות בגניהן. התכנית, שתמומן באופן מלא ע"י העירייה, תכלול תכני העשרה מקיפים ומקצועיים תוך מתן כלים מעשיים לטיפול בילדים בגיל הרך, ידע מקצועי על היבטים התפתחותיים בקרב פעוטות וליווי פדגוגי לקידום איכות הטיפול והחינוך לילדי הגיל הרך.

טלי למדן יועצת נדל"ן

בשנים האחרונות, סוגיית הגנים הפרטיים (לילדים עד גיל 3) מעוררת חששות בקרב הורים ולא פעם גם הגיעה לכותרות בשל מקרים של התעללות בילדים מצד הגננות והסייעות. בעירייה סבורים כי הדרך לטיפול מיטבי בסוגיה היא יצירת מנגנון לשיתוף, ליווי וייעוץ בין העירייה לגנים הפרטיים תוך הידוק הקשר בין שני הגופים.

בעירייה הדגישו כי מדובר על לפחות 60 שעות בשנה שיעסקו בנושאי ליבה שונים, ביניהם בטיחות, ביטחון, עזרה ראשונה, התפתחות הילד כולל מאפיינים התפתחותיים קוגניטיביים, חברתיים ורגשיים, עבודת צוות, סדר יום בגן, הסתגלות, התאקלמות, תהליך הגמילה לילד ולהורים, אקלים מיטבי בגן, התמודדות עם קונפליקטים, תפקיד הסייעת, בעיות התנהגות בגן, תקשורת עם הורים, סמכות ואחריות בקשר עם הורים. המבנה הסופי של התוכנית יגובש בסיוע השירות הפסיכולוגי החינוכי (שפ"ח).

בעירייה הדגישו כי הותקנו מערכות בטיחות וכפתורי מצוקה בכל הגנים במימון מלא של הרשות. השבוע התקיימה פגישת הכנה לקראת פתיחת שנת הלימודים הקרובה בליווי השפ"ח בה נדונו הדרכים המיטביות לקליטת ילדים בתקופת משבר הקורונה.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ של "שרון און ליין" הרצליה לחץ כאן

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ של "שרון און ליין" רמת השרון לחץ כאן

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ של "שרון און ליין" כפר שמריהו לחץ כאן

להצטרפות לדף הפייסבוק של "שרון און לייין" לחץ כאן

להצטרפות לעמוד האינסטגרם של "שרון און ליין" לחץ כאן

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.