העצרת בכיכר העירייה בשעות הצהריים נגד אלימות כלפי נשים תיזכר בעיקר בזכות המונולוג המרגש של כנרת בזק, תושבת העיר, שסיפרה על תקיפה מינית שחוותה בעברה הרחוק. כנסו וצפו בסרטון

 

כמאתיים תושבות, תושבים ועובדי עיריית רמת השרון הגיעו היום (ראשון) בצהריים לכיכר העיר, על מנת למחות נגד האלימות כלפי נשים. בין המפגינים היו בכירי העירייה, חברי מועצה, חברות מועצת הנשים, מועצת הנוער, בני נוער ועוד. בין הדוברות עלתה גם כנרת בזק, תושבת רמת השרון, שחשפה לראשונה בפני קהל את סיפורה האישי כנפגעת תקיפה מינית וריגשה מאוד את הנוכחים במקום, כפי שניתן לראות בסרטון הבא:

פסחוף ישראלי בהרצליה. פעילויות לילדים נוער ומשפחות
כנרת בזק, תושבת רמת השרון, במונולוג המרגש בעצרת המחאה

אבי גרובר, ראש עיריית רמת השרון, אמר בעצרת: "לא צריך שלושים בשביל לרצוח נפש של ילדה ולצלק אותה לכל החיים. זה חלק מתרבות אונס שחייבים לעקור. מקרה כזה יכול לקרות בכל מקום וקרה גם כאן אצלנו ברמת השרון לפני מספר שנים. חובתנו לתת למערכת את הכלים לחנך את הנוער בבתי הספר, דרך השירותים הקהילתיים ובכל דרך אחרת". 

דוברת וייזר, סגנית ראש העיר ומחזיקת תיק החינוך, אמרה: "האונס המחריד באילת הוא יום דין ואבל לחברה הישראלית. אבל על אובדן הדרך. אבל על אובדן הערכים. אנחנו דורשות רפורמה במערכת המשפט והעלאת סף הענישה על אנסים בדומה לרצח. עונשים כבדים שיהוו הרתעה. אנחנו דורשים יישום של התוכנית לאלימות כלפי נשים שעומדת יותר מדי זמן על שולחן הממשלה. אנחנו דורשות שוויון מגדרי".

חברת המועצה באצ'י אלקובי, מחזיקת תיק השירותים הקהילתיים, אמרה: "אנו כחברה חייבים לעשות חשבון נפש כיצד מעשה נוראי שכזה קרה. חברה שמחפיצה נשים, חברה שבה אין שוויון מגדרי, חברה שבה כל אשה עברה הטרדה מילולית ואחת משלוש עברה הטרדה פיזית, חברה בה אתה "גבר" אם שכבת עם אשה נגד רצונה, חברה שכזאת חייבת לערוך חשבון נפש וזה צריך להתחיל כל אחד אצלו בבית , בחינוך שאנו נותנים לילדנו מגיל צעיר, מה זה שוויון מגדרי, מה זה לכבד אחד את השנייה, מה זה מיניות בריאה. אנחנו כמערכת נפעל בחינוך וברווחה לשינוי תפיסתי והבנה . אני קוראת לכל אחת ואחד מאיתנו לקחת אחריות ולפעול בהתאם".


להצטרפות לקבוצות הוואצאפ של "שרון אונליין"

קבוצת הרצליה לחץ כאן

קבוצת רמת השרון לחץ כאן

קבוצת רעננה לחץ כאן

קבוצת כפר סבא לחץ כאן

קבוצת הוד השרון לחץ כאן

קבוצת כפר שמריהו לחץ כאן

קבוצת כפר יונה לחץ כאן

קבוצת נדל"ן לחץ כאן

לדף הפייסבוק של "שרון און לייין" לחץ כאן

לעמוד האינסטגרם של "שרון און ליין" לחץ כאן