הנושא עלה אמש בישיבת מועצת העיר בהצעה לסדר שהגיש חבר המועצה איל פביאן בעקבות תלונות רבות של נהגים על סכנה בטיחותית ועומסי תנועה במקום. בעירייה הסבירו כי בתחילת השבוע נעשה שינוי במערכת הרמזורים שיביא לשחרור עומסי התנועה

שרון יונתן

האם עומסי התנועה בצומת החדש מול קניון שבעת הכוכבים ישתחררו בימים הקרובים? בעירייה סבורים שכן.

בעל.ת עסוק, רוצה שיכירו אותך? לקבלת חשיפות שיא בשרון אונליין לחצ.י כאן!

הצומת החדש (בתמונה), במפגש הרחובות יוסף נבו ובן ציון מיכאלי, הוסדר לתנועה במקום כיכר התנועה הגדולה לפני כחודש. שבוע לאחר מכן, ב-24 ליולי, אירעה במקום תאונת דרכים קשה, כאשר הולך רגל בשנות ה-60 לחייו נהרג מפגיעת משאית. בלי קשר לתאונה, נהגים רבים שעברו במקום מאז שהצומת נפתח לתנועה התלוננו על חוסר סדר והכוונה, סכנה בטיחותית ועומסי תנועה כבדים.

בעקבות התלונות העלה חבר המועצה איל פביאן הצעה לסדר בישיבת המועצה שהתקיימה אתמול ובה הציע כי המועצה תקיים בדחיפות דיון בסידורי התנועה הנוכחיים בצומת זה. פביאן הציע עוד כי לדיון זה יגיעו אנשי המקצוע של עיריית הרצליה ויציגו את המצב הנוכחי בצומת, את כל הסידורים אשר נערכו בנושא, את הפעולות האפשריות הנוספות אשר ניתן לעשות כדי להקל על הנוסעים במקום, ואת החלופות השונות האפשריות לשינויי המצב בצומת ובסביבה מבחינה תחבורתית בתקופה הקרובה ובהמשך.

פביאן אמר: "אני לא מניח שבהכרח הפתרון שהתקבל הוא הפתרון הנכון ולכן מציע שאנשי התנועה יציגו את החלופות. מדובר בצומת אסטרטגי בעיר ואני רוצה להיות שקט שהסדרי התנועה במקום הם הכי נכונים שאפשר, שלא יהיו תאונות דרכים ולא פקקים".

יהודה בן עזרא, מנכ"ל העירייה, השיב: "השלב הראשון לביצוע השדרוג בכיכר, שסבל מעומסים כבדים, חייב את הסדר התנועה הראשוני. השלב השני, שהחל מיום ראשון השבוע, כולל פנייה שמאלה לבאים ממזרח. לאחר הסדר התנועה הסופי ישודרג קצב הנסיעה תוך שילוב של נתיבי תחבורה ציבורית חדשים. העומס הצפוי צפוי להיעלם עם הזמן ולכן אין טעם לדון בהצעה זו".

חברת המועצה דניאל אייזנברג צדיקים, מחזיקת תיק התחבורה, אמרה: "הסדרי התנועה במקום אושרו על ידי המשטרה ויועצי תנועה".

פסחוף ישראלי בהרצליה. פעילויות לילדים נוער ומשפחות

אהוד לזר, סמנכ"ל הפרויקטים בעירייה, הסביר כי הסדר התנועה הסופי יכנס לתוקפו רק בעוד כשנה: "יש באזור שינוי תחבורתי שנעשה במסגרת פרויקט מהיר לעיר. במסגרת הפרויקט ירדה הכיכר ותוכנן צומת שישלב לתוכו את נתיבי התחבורה הציבוריים לכיוון הרכבת. בתוך העבודות יש שלב ביניים שימשך כשנה של עבודות זמניות. במסגרת ההסדרים שתוכננו משלב הביניים עד השלב הסופי היה נדרש לבצע התאמות ותיקונים. התכנית תוכננה על ידי יועץ התנועה העירוני. ביום ראשון הוטמע שינוי במערכת הרמזורים והשינוי צפוי להתממש בימים הקרובים ועומס התנועה אמור להשתחרר".

פביאן הסכים להסרת הצעתו מהסדר בתמורה לקבלת המסמך שהכין יועץ התנועה העירוני לגבי נושא זה.

תאונת דרכים ליד קניון שבעת הכוכבים
תאונת הדרכים הקטלנית מול הקניון. צילום: תיעוד מבצעי מד"א

.


להצטרפות לקבוצות הוואצאפ של "שרון אונליין"

קבוצת הרצליה לחץ כאן

קבוצת רמת השרון לחץ כאן

קבוצת רעננה לחץ כאן

קבוצת כפר סבא לחץ כאן

קבוצת הוד השרון לחץ כאן

קבוצת כפר שמריהו לחץ כאן

קבוצת כפר יונה לחץ כאן

קבוצת נדל"ן לחץ כאן

לדף הפייסבוק של "שרון און לייין" לחץ כאן

לעמוד האינסטגרם של "שרון און ליין" לחץ כאן