הישג ענק לתושבים ולעירייה: מנכ"ל המשרד, דוד יהלומי, הורה ליו"ר הות"ל (הועדה לתשתיות לאומיות) להפסיק את קידומה של התכנית להקמת המשרפה שתוכננה להיבנות בסמוך למחלף מורשה. מיקי מחבובי, מראשי המאבק: "המאבק הציבורי החשוב שלנו הצליח להפעיל לחץ ולהשפיע על מקבלי ההחלטות. מדובר בהישג משותף של התושבים והעירייה עד למיגור המשרפה בצומת מורשה". אתר "שרון און ליין" מלווה את הנושא מתחילתו והיה הראשון לסקר את מאבק התושבים

שרון יונתן

האם התכנית להקמת המשרפה בסמוך למחלף מורשה עומדת להיגנז סופית? דוד יהלומי, מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, שיגר בתחילת השבוע מכתב למרדכי כהן, יו"ר הות"ל (הועדה לתשתיות לאומיות) ולנאוה אלינסקי רדאעי, מתכננת הות"ל, מכתב ובו כתב כי הוא מבקש להפסיק את קידומן של כלל התכניות העוסקות בהשבת אנרגיה מפסולת ובפרט התוכניות שהמשרד מקדם בתקופה האחרונה במסגרת הות"ל : האתר בחירייה, האתר בצומת מורשת והאתר באזור התעשייה אשדוד.

פסחוף ישראלי בהרצליה. פעילויות לילדים נוער ומשפחות

יהלומי ציין: "בהתאם למדיניות השרה להגיע ליעד של 20% הטמנה עד 2030, המשרד פועל בימים אלו לעדכן את מדיניות הפסולת ומקדם האסטרטגיה ארוכת הטווח לטיפול בכלל זרמי הפסולת". יהלומי הדגיש כי מתוך כוונה שלא לייצר עובדה מוגמרת אשר עלולה להכתיב את מדיניות הפסולת לשנים הבאות הוא מבקש כאמור לקדם את התכנית הנ"ל.

כזכור, אתר "שרון און ליין" היה הראשון לסקר את מאבק התושבים עם כתבה מצולמת ב-22 למאי שבה ראיינתי את ארבעה מובילי המאבק (בתמונה). גם הם לא האמינו אז שתוך זמן קצר יחסית הם יזכו לבשורות כאלו טובות.

בקרב התושבים ישנה כמובן שביעות רצון גדולה מהודעת המנכ"ל, אבל הם ממשיכים במאבקם כפי שאמר מיקי מחבובי, ממובילי המאבק: "התכנית להקמת המשרפה לא תקודם בשלב זה. זה שלב ראשון וחשוב במאבק, אבל זה ממש לא הסוף שלו. המאבק הציבורי החשוב שלנו הצליח להפעיל לחץ ולהשפיע על מקבלי ההחלטות כלל מאבק ציבורי אפקטיבי עם בולטות בתקשורת,  כתבות בעיתונות המקומית והארצית, סיקור הנושא וראיון בתוכנית הבוקר, הופעה בערוצי הרדיו השונים, המון פרסום בעיתונות הדיגיטלית המקומית, מחאה שקטה בכיכר העיר, פגישות רבות, מפגש זום לתושבים וחשיפה מוצלחת של דף המאבק ומסרים רבים ברשת החברתית. היה לנו שיתוף פעולה פורה עם עיריית רמת השרון, בתחום המשפטי ובתחום של חשיפת המאבק. תודה לכל הפעילים ולכל מי שסייע בידנו לקדם בכל דרך את המאבק ולהשפיע".

מחבובי מוסיף: "המאבק וההתנגדות למשרפה ממשיכים ולא יצליחו להרדים אותנו או להניא אותנו עד אשר תבוטל לאלתר תת"ל 113 -ההחלטה להקים מתקן השבת אנרגיה בצומת מורשה וביטול סעיפים 77 ו-78 המקפיאים את התיכנון בשטח הנדון, כך עיריית רמת השרון תוכל להמשיך ולהוציא היתרים לטובת התפתחות העיר, הרחבת בית העלמין, מתקן שפכים וכדומה. אנו לומדים את ההחלטה ואת המכתב שנשלח לפני מספר ימים לראש הות"ל ע"י דוד יהלומי, מנכ"ל המשרד. קמפיין המשרפות ביחד עם העירייה ממשיך ביתר שאת ובקרוב מאוד יהיו תוצרים חדשים להמשך חשיפת המאבק. מדובר בהישג משותף של התושבים והעירייה עד למיגור המשרפה בצומת מורשה".

ראש העירייה אבי גרובר: "אני מברך את השרה על החלטתה האמיצה. אנחנו נקדם את הרביע המזרחי למען פיתוח העיר ותושביה".

פסחוף ישראלי בהרצליה. פעילויות לילדים נוער ומשפחות

להצטרפות לקבוצות הוואצאפ של "שרון אונליין"

קבוצת הרצליה לחץ כאן

קבוצת רמת השרון לחץ כאן

קבוצת רעננה לחץ כאן

קבוצת כפר סבא לחץ כאן

קבוצת הוד השרון לחץ כאן

קבוצת כפר שמריהו לחץ כאן

קבוצת כפר יונה לחץ כאן

קבוצת נדל"ן לחץ כאן

לדף הפייסבוק של "שרון און לייין" לחץ כאן

לעמוד האינסטגרם של "שרון און ליין" לחץ כאן