משרד התחבורה: כבישי הכניסה והיציאה בשכונת מורשה יפתחו בעוד שנתיים

רמפת הכניסה לשכונה מכביש 4 תתחבר לרחוב החרושת בקירבת סופר "יוחננוף" ורמפת היציאה לכביש 5 תצא מהמשך רחוב הנביאים. התושבים זוכרים את ההבטחה כי הכניסה והיציאה יפתחו בשנת 2020. מה זה אומר לגבי הדד ליין שהציב כעת משרד התחבורה? תחליטו בעצמכם

שרון יונתן

האם בעוד שנתיים יוכלו תושבי רמת השרון, ובעיקר תושבי שכונת מורשה, להיכנס מכביש 4 היישר לתחומי העיר ולצאת ישירות ממנה לכביש 5? קשה אמנם לדעת, אבל זהו לוח הזמנים שמציב לעצמו משרד התחבורה, בתשובה לשאלה שהפנתי.

משק שורצברג

במשרד התחבורה הצהירו השבוע כי רמפת הכניסה מכביש 4 לרמת השרון ורמפת היציאה מרמת השרון לכביש 5 צפויות להיפתח לתנועה ברבעון השלישי של 2022 וכי המכרז צפוי להתפרסם ברבעון האחרון של 2020, כלומר, תוך חמישה חודשים לכל המאוחר. יחד עם זאת, תושבי רמת השרון זוכרים בוודאי את הצהרתו של שר התחבורה הקודם, ישראל כ"ץ, לפני שנתיים, בעת מערכת הבחירות לרשויות המקומיות, כי הכניסה והיציאה יהיו מוכנים בשנת 2020, כך שכמובן יש לקחת את הבטחות משרד התחבורה בעירבון מוגבל מאוד.

בעבר דובר על מחלפון, אבל הפתרון המוצע הוא הקמת שתי רמפות, אחת כניסה לתחומי מורשה והשניה היציאה: הכניסה תהיה מכיוון כביש 4 (לנוסעים דרומה בלבד) ותתחבר לרחוב החרושת בקרבת סופר "יוחננוף" (בתמונה). היציאה תהיה לכביש 5 (לכיוון מערב בלבד) בהמשך רחוב הנביאים, בסמוך למפעל אלקו.

למועד העבודות תהיה השפעה גם על המשך הבנייה בשכונת מורשה מאחר שעל פי החלטת הועדה המחוזית עד אשר לא תהיינה כניסה ויציאה נוספות לעיר לא יוכלו להתאכלס שני המגדלים הנוספים בפרויקט "רמות השרון" ברחוב החלוץ וארבעת המגדלים הנוספים של פרויקט "אאורה" במתחם אילת, שבנייתם כמובן עדיין לא החלה.

התושבים מתלוננים כבר שנים

תושבים בשכונה מתלוננים כבר שנים על הגישה לתוך השכונה ומחוצה לה. בשנים האחרונות התפתחה השכונה ואוכלסו מספר מגדלי דירות שהגדילו בצורה משמעותית את מספר תושבי השכונה: שישה מגדלים במתחם אלכסנדרוני החדש (פרויקטים אביב שלי ושבירו), שני מגדלים ברחוב החלוץ בסמוך לאצטדיון העירוני (פרויקט תדהר), שני מגדלים נוספים בהמשך רחוב החלוץ (פרויקט רמות השרון), וכאמור, עוד שישה מגדלים המתכוננים להיבנות בהמשך. כמו כן, יש לציין ולהזכיר כי בעוד חודש יפתח מבנה הקבע החדש של בית הספר "דבורה עומר", שנבנה על שטח מגרש האימונים בכדורגל, דבר שיגביר בצורה משמעותית מדי יום את נפח התנועה לתוך שכונה ומחוצה לה.

היציאה משכונת מורשה אל מחוץ לעיר נפתרה כתוצאה מכביש דודו דותן שנפתח לפני שנים והוא מוביל את התנועה ישירות לכביש 4 לכיוון דרום בלבד. הבעיה היא כמובן בכיוון ההפוך. לנוסעים מכביש 4 ומכביש 5 אין אפשרות כניסה לשכונה והם צריכים לעשות עיקוף שלהם דרך העיר, דבר המעכב אותם מאוד כפי שסיפרה השבוע תושבת מתחם אלכסנדרוני: "זה לא הגיוני שכדי להגיע מכביש 4 לבית שלי, שאותו אני רואה מהכביש במרחק של עשרות מטרים, אני צריכה לעשות סיבוב דרך חצי עיר. איפה הכניסה והיציאה שדיברו עליהן? היו הבטחות שיבנו עד שנת 2020. אז הנה הגענו לשנת 2020 ואין בכלל התחלת בנייה. כל המועמדים לראשות העירייה כללו במצע הבחירות שלהם את נושא הכניסה והיציאה לטובת תושבי מורשה והעניין נמוג. יש המון תסכול בקרב תושבי מתחם אלכסנדרוני על כך".

משק שורצברג

תושב נוסף המתגורר במתחם הוסיף: "לא יתכן שבעיר כמו רמת השרון יהיו לה שתי כניסות ויציאות בלבד, אחת לכיוון דרום ואחת לכיוון צפון. העיר פקוקה, המגדלים ממשיכים להתאכלס, אבל היציאות והכניסות מהעיר לא משתנות. זה מצב הזוי שחייב להשתנות".

מהעירייה נמסר בתגובה: "פרויקט ביצוע רמפות כניסה ויציאה מכביש 4 לרמת השרון נמצא באחריות משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל. הם אלה האמונים על המכרז שלצערנו טרם יצא לדרך בגלל חסמים שונים ולמרות הבטחות והתחייבויות. אנו ממשיכים ללחוץ ומקווים שהמכרז לביצוע יפורסם על ידי נתיבי ישראל במהלך החודשים הקרובים".

יציאה לכביש 4 למחלף מורשה - דרך דודו דותן
היציאה ממורשה לכביש 4 – מה עם הכניסה בכיוון ההפוך?

.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ של "שרון און ליין" הרצליה לחץ כאן

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ של "שרון און ליין" רמת השרון לחץ כאן

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ של "שרון און ליין" כפר שמריהו לחץ כאן

להצטרפות לדף הפייסבוק של "שרון און לייין" לחץ כאן

 

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.