חניכי הלהקה הודיעו לעירייה על הפסקת הפעילות בשל עזיבת מנהלם האהוב. יהודה בן עזרא, מנכ"ל העירייה, הוציא היום בתגובה מכתב ארוך שבו תקף אותם על דרך התנהלותם בפרשה, ציין את הערכתו ליניב גוטוירט, הכחיש את הטענה לפיטוריו על ידי העירייה והבהיר שחזרתו לתפקיד לא נמצאת על הפרק. יניב גוטוירט בתגובה: "צר לי על האופן המגמתי שהדברים נכתבו על ידי העירייה". תהיו בטוחים – המשך יבוא

שרון יונתן

התפתחות נוספת בפרשת להקת "על הבמה": חניכי הלהקה שיגרו מכתב לעירייה ובו הודיעו על הפסקת הפעילות. מדובר בנדבך נוסף לפעולות המחאה של החניכים בעקבות עזיבתו של מנהל הלהקה, יניב גוטוירט. בין השאר הפגינו החניכים מול בניין העיריה, זכו לסרטון תמיכה מרגש מבוגרי הלהקה וביום שישי האחרון הפגינו במרכז העיר (בתמונה). בתגובה למכתב החניכים הוציא היום מנכ"ל העירייה, יהודה בן עזרא, מכתב תשובה אותו פתח במילים: "מאשר קבלת מכתבכם והודעתכם בצער רב ובלב דואב. חבל. לא היינו רוצים לוותר עליכם".

נעים בעיר 2024. ספורט וכושר בגנים ובפארקים. אפריל-אוקטובר 2024. ההשתתפות ללא העלות | פרטים באתר העירייה

במכתב הארוך והמפורט כתב בן עזרא: "זה זמן רב אני קורא את המיילים, הפוסטים ושומע את הקולות בשיח עם נציגי הורים, נציגי הלהקה ובוגרי הלהקה לדורותיהם וממלא פי מים ושומר על סבלנות, ממלכתיות וכבוד לאיש, לילדים ולנוער המקסימים, המדריכים והבמאים ולהקת על הבמה לדורותיה". בן עזרא הסביר לחניכים כי לדעתו מדובר בהסתה פרועה שנעשית על חשבון הילדים: "זה החינוך? זו תרבות? זו אהבת אדם? זו אמירת אמת? זו יושרה וערכים? אינני מאשים בשלב זה איש, אבל מי שעושה זאת יודע ומניעיו ידועים".

בן עזרא הציג את גרסתו לעזיבת יניב גוטוירט: "נאמר שפיטרנו את מנהל הלהקה, שקר גס. המנהל לא קיבל את ההצעה הנדיבה של החברה לתרבות ואומנות (בעת הזאת) כשכל איש במה ותרבות היה מסיר את הכובע ומודה על הצעה זו. הצעה הנותנת גם כבוד וגם פרנסה ראויה ובמיוחד בתקופה הקשה הזו שהאבטלה גואה והתרבות משותקת ואין הפקות ואין פעילות אומנותית. בשל צנעת הפרט לא נפרט יותר. נאמר שאנחנו מפטרים את המדריכים, הבמאים ואנשי המקצוע בתיאטרון – שקר גס, לכולם הוצע להמשיך ולעבוד בשוך סערת הקורונה (כולם אנשי מקצוע מעולים). נאמר שהתערבנו בחופש האומנותי של אנשי המקצוע – שקר גס. חופש אומנותי וחופש הביטוי הוא לחם חוקינו, הראייה פיתוח התרבות בעיר כעיר מובילה בכל התחומים: תיאטרון, מוסיקה, אומנות, מוזיאונים, רפרטואר בהיכלי האומנות ועוד ועוד".

בן עזרא תקף את התנהלות חניכי הלהקה מאז תחילת הפרשה: "כל מי שעיניו בראשו ורואה את הפגיעה האנושה בתחומי התרבות בארץ בצל הגזרות המגיעות מלמעלה יכול להיתמם ולבוא בטענה לעירייה וחברה ששומרת על הגחלת ובעיקר בצוק העיתים. רובם ככולם של אנשי התרבות, החינוך והספורט בחברות העירוניות ובעירייה שיצאו לחל"ת מעריכים ומכבדים ומבינים את המצב לאשורו. לא יוצאים לרחוב וברשתות החברתיות ובקבוצות הוואטספ ולא מסיתים בשקרים עלובים ולא משתמשים בימים טרופים אלה בהפגנה עם מודעות אבל, להגן על מעמד ושכרו של מאן דהוא. מה קרה לכם"?

בן עזרא ציין את הערכתו לגוטוירט: "אין ויכוח על היותו ראוי, מקצוען ומשכמו ומעלה. יש לי את הכבוד והערכה למנהל על הבמה, ומי שטיפח אותו באופן אישי ומקצועי משך כל שנות עבודתו זה אני".

בן עזרא הבהיר בצורה הכי ברורה כי אין סיכוי שיניב יחזור לתפקידו: "לא אתפלמס ולא ארחיב את הדיבור בעניין סיום עבודתו של יניב בשל צנעת הפרט ולא כאן המקום. התיאטרון העירוני בכלל ולהקת על הבמה בפרט תמשיך ותפעל ותפרח עם הבמאים והמדריכים הקיימים בתוספת מוכשרים וטובים נוספים וללא יניב. אין מו"מ בינינו לביניכם על חזרתו של יניב ובוודאי שלא על תנאי שכרו. הדבר אינו ראוי ואינו תקין ונכון. הנושא הזה מוצה עם יניב על ידי הנהלת החברה, מנכ"לית החברה, היועץ המשפטי של החברה ועורכי הדין של יניב".

פסחוף ישראלי בהרצליה. פעילויות לילדים נוער ומשפחות

בן עזרא פירט את השקעת העירייה בלהקת על הבמה לאורך השנים וסיים בבקשה לחניכים: "תתאוששו בבקשה. תחזרו הבייתה ולעולם של תרבות, תיאטרון, חינוך ותרבות עם מיטב אנשי מקצוע העומדים ויעמדו לרשותכם ועם הנהלת חברה לתרבות ועירייה שהנושא בראש מעיניהם. דלתנו וליבינו פתוחים לכם ובעבורכם"

יניב גוטוירט מסר בתגובה:

"צר לי על האופן המגמתי שהדברים נכתבו ע"י העירייה, אולם כל עוד אני עובד של החברה, אני מנוע מלהתייחס לגופם של דברים. אתייחס בזמן ובמקום המתאים, לאחר סיום העסקתי במסגרת החברה לאמנות ולתרבות".


להצטרפות לקבוצות הוואצאפ של "שרון אונליין"

קבוצת הרצליה לחץ כאן

קבוצת רמת השרון לחץ כאן

קבוצת רעננה לחץ כאן

קבוצת כפר סבא לחץ כאן

קבוצת הוד השרון לחץ כאן

קבוצת כפר שמריהו לחץ כאן

קבוצת כפר יונה לחץ כאן

קבוצת נדל"ן לחץ כאן

לדף הפייסבוק של "שרון און לייין" לחץ כאן

לעמוד האינסטגרם של "שרון און ליין" לחץ כאן