תלוי את מי שואלים: העירייה הודיעה היום שהאיחוד יתבצע מיידית כתוצאה מרפורמה בענף הכדורגל. ראשי המועדונים מתנגדים שהמהלך יצא לפועל כבר בעונה הקרובה. לוהט על הדשא

 

קיץ חם צפוי לנו בענף הכדורגל בהרצליה ולא בגלל מזג האוויר הלוהט. היום בצהריים הודיעה העירייה, בצורה חד צדדית, על איחוד בין קבוצות הכדורגל, מכבי והפועל הרצליה. הדבר נעשה זמן קצר לאחר שהסתיימה פגישה בין בכירי העירייה בתחום הספורט: עופר לוי, סגן ראש העירייה ומחזיק תיק הספורט ומיקי גורנשטיין, מנהל מחלקת הספורט בעירייה, לבין ראשי הקבוצות: אריאל שיימן, יו"ר מכבי הרצליה, ואלי חיו חמו, יו"ר הפועל הרצליה.

נעים בעיר 2024. ספורט וכושר בגנים ובפארקים. אפריל-אוקטובר 2024. ההשתתפות ללא העלות | פרטים באתר העירייה

בפגישה חזרו נציגי העירייה על כוונתם לאחד בין המועדונים כבר מעונת המשחקים הקרובה, כלומר איחוד מיידי ולאלתר, בין קבוצות הבוגרים ומחלקות הנוער של מכבי והפועל הרצליה. כאמור, למרות שלא הושגה הסכמה למהלך מצד ראשי המועדונים, הוציאה העירייה תוך זמן קצר הודעה ובה נכתב כי: "ועדה לרפורמה בכדורגל העירוני, שהקימה עיריית הרצליה, בראשות סגן ראש העירייה עופר לוי, החליטה לפעול לאיחוד קבוצות הכדורגל מכבי הרצליה והפועל הרצליה. זאת במטרה לחלץ את שתי הקבוצות שכבר שנים מדשדשות בליגה א', ולאחד אותן לקבוצה אחת שתיהנה מאיגום משאבים, תשפר את היכולת המקצועית של השחקנים ואולי תצליח לחזור לליגה הלאומית".

הפועל הרצליה משחקת כבר שנים רבות בליגה א' ומכבי הרצליה משחקת בליגה א' בשנתיים האחרונות. דיבורים על איחוד בין המועדונים הם לא דבר חדש והיו גם בתחילת העשור הקודם, בזמן כהונתה של יעל גרמן כראש העירייה. בשל התנגדות ראשי המועדונים הדבר לא צלח, אך מדי פעם עולה רעיון האיחוד שוב על הפרק, כמו בפגישה שהתקיימה היום.

בעירייה טוענים כי בגלל ששתי הקבוצות משחקות בליגה נמוכה הן לא מצליחות לעורר עניין בציבור וסובלות ממיעוט צופים במשחקים וכי חלה שחיקה מתמשכת ברמה המקצועית, הניהולית והתקציבית של הקבוצות. בעירייה גורסים כי מצב זה פוגע באופן עקיף גם בהתקדמות ובאיכות של מחלקות הנוער של האגודות וכי בהיעדר קבוצת בוגרים עירונית מובילה וייצוגית, חלק משמעותי משחקני הנוער שגדלו ושיחקו במחלקות הנוער בעיר עוברים להתאמן ולשחק באגודות שקבוצותיהן ברמה גבוהה יותר. בעירייה לא התייחסו לכך בהודעה אבל ידוע כי אם הקבוצות לא יסכימו לאיחוד תנסה העירייה לקצץ משמעותית בתקציביהן.

ראש העירייה: "הרפורמה היא דבר מתחייב"

ראש עיריית הרצליה משה פדלון אמר: "הרפורמה בכדורגל בהרצליה היא דבר מתחייב לאור ביצועי העבר של שתי הקבוצות. עכשיו אנחנו נותנים לקבוצה אחת אפשרות להציג כדורגל טוב ומקצועי יותר וכולנו נרוויח מכך".

סגן ראש העיר עופר לוי: "המתווה החדש נועד להפוך את ענף הכדורגל בעיר למוביל ברמה הארצית. הרפורמה תיתן פלטפורמה לשחקנים גם במחלקות הילדים והנוער, להמשיך ולייצג את העיר ברמות הגבוהות גם בבוגרים. המטרה הסופית היא ליצור אגודה אחת מובילה תוך איגום משאבים, מקצועיים ותקציביים, שיביא לשיפור בענף. מטרה נוספת היא ליצור זהות בין הקבוצה לעיר ולהחזיר את הקהל למגרשים".

פסחוף ישראלי בהרצליה. פעילויות לילדים נוער ומשפחות

מנכ"ל העירייה, יהודה בן עזרא, אמר: "עיריית הרצליה תומכת מזה שנים בקבוצות מכבי הרצליה והפועל הרצליה, אבל הביצועים של שתיהן מאכזבים מאוד. לכן החלטנו על איחוד שיתרום לחיזוק משמעותי של הקבוצה וגם יציע אופק לשחקני הנוער בעיר".

ראשי הקבוצות זועמים על המהלך

די כצפוי, במכבי והפועל הרצליה זועמים על המהלך, על הדרך שנעשה ועל העיתוי, בעיצומן של ההכנות לעונה הקרובה. אריאל שיימן, יו"ר מכבי הרצליה, אמר לאחר שיצאה הודעת העירייה ל"שרון און ליין": "אתה יכול להוציא הודעה נגדית להודעת העירייה ולכתוב בשמי שמכבי הרצליה והפועל הרצליה לא מתאחדות. יש רצון של העירייה לאיחוד, אנחנו שוקלים ועדיין לא החלטנו, אבל זה בטח לא יהיה בעונה הקרובה וזה תלוי בהקצבות העירוניות. נתנו להם הצעה לפי המתווה שהופעל בהפועל חדרה מלפני שנתיים שלוש. אם העירייה תעמוד בזה יש מצב שאפשר לעשות את זה, אבל רק מהשנה הבאה".

שיימן התייחס להצהרה החד צדדית של העירייה: "היינו היום בפגישה של שעה בעירייה ומעניין שהעירייה מיהרה והוציאה הודעה כזאת על דעת עצמה. העירייה מאיימת על המועדונים שאם לא יהיה איחוד אז יקצצו לנו בתקציבים. העירייה צריכה להבין שמכבי הרצליה זה עסק פרטי שלי מזה 22 שנים והעירייה לא יכולה להכריח אותנו לעשות את זה, בטח לא בצורה חד צדדית כמו שהם הוציאו. אנחנו נעשה מה שטוב למכבי הרצליה".

ניר שיטרית, מנכ"ל הפועל הרצליה, אמר: "הדיבורים על איחוד הם ממש מיותרים. היו דיבורים כאלו כבר חמש פעמים בעבר. אם עיריית הרצליה רוצה לעשות איחוד היא צריכה לבא קצת יותר מוכנה ומסודרת מאשר לזרוק באוויר סיסמאות על איחוד. מי שרוצה לעשות לטובת הספורט אז צריך לעשות מה שעשו בחדרה עם אופק לכמה שנים ועם הקצבות מסודרות. העירייה הציעה סכומים קטנים שזה בכלל לא ריאלי. זה לא שהם אומרים ניתן סכום כסף כדי לדחוף את הכדורגל בעיר. עד עכשיו לא ראיתי שהם עשו משהו לטובת הכדורגל מבחינת תקציבים. עוד לא שמעתי שיחה רצינית אחת, זה הכל רק דיבורים, העיקר להגיד רוצים איחוד. תכלס אף אחד מהם לא בא באמת עם כלים והצעות ריאליות. אנחנו לא פוסלים את ההצעה על הסף, אבל בטח לא בצורה הזאת".

ניר, אתה לא חושש שאם לא תסכימו לאיחוד מיידי העירייה תקצץ לכם משמעותית את ההקצבה העירונית?

"אני לא נכנס לזה. אני רק אומר שמי שרוצה לפעול לטובת הספורט לא עושה את זה על הדרך, לא בצורה הזאת ובטח לא בעיתוי הזה של סוף חודש יולי, כאשר המועדונים כבר חתמו עם מאמנים לקבוצות הבוגרים, שחקנים ומאמני מחלקות נוער. אנחנו מועדון מסודר שהחל להתארגן לעונה הבאה כבר לפני חודשיים, כך שרעיון האיחוד בוודאי לא רלוונטי וריאלי לעונה הקרובה".


להצטרפות לקבוצות הוואצאפ של "שרון אונליין"

קבוצת הרצליה לחץ כאן

קבוצת רמת השרון לחץ כאן

קבוצת רעננה לחץ כאן

קבוצת כפר סבא לחץ כאן

קבוצת הוד השרון לחץ כאן

קבוצת כפר שמריהו לחץ כאן

קבוצת כפר יונה לחץ כאן

קבוצת נדל"ן לחץ כאן

לדף הפייסבוק של "שרון און לייין" לחץ כאן

לעמוד האינסטגרם של "שרון און ליין" לחץ כאן