חברי האופוזיציה הביאו לדיון נוסף את העלאת הארנונה שאושרה לפני חודש, אבל הרוב הקואליציוני קבע כי העלאת הארנונה תישאר על כנה. ראש העירייה, משה פדלון, הציג מתווה סיוע כלכלי לנפגעי משבר הקורונה שעבר ברוב קולות

שרון יונתן

בתום דיון סוער בישיבת מועצת העיר שנמשך במשך שעתיים והסתיים לפני זמן קצר (חמישי בערב) נדחתה הצעת חברי האופוזיציה לבטל את העלאת הארנונה שאושרה לפני כחודש במועצה ומאידך אושר מתווה שהציג ראש העירייה, משה פדלון, לסיוע כלכלי לנפגעי משבר הקורונה בהיקף של כ- 8 מיליון שקלים.

נעים בעיר 2024. ספורט וכושר בגנים ובפארקים. אפריל-אוקטובר 2024. ההשתתפות ללא העלות | פרטים באתר העירייה

חודש בדיוק לאחר שמועצת העיר אישרה את העלאת הארנונה בשיעור של 1.1%, כפי שקבעה הממשלה, לשנת 2021, הגיע הנושא שוב למועצה לדיון חוזר בעקבות דרישת שבעת חברי האופוזיציה שהתנגדו להעלאת הארנונה.

בתחילת הדיון אמר חבר המועצה איל פביאן: "ניסינו לשכנע אתכם שלהעלות את הארנונה בהרצליה בתקופה הזו היא החלטה שגויה, אבל לצערי הרב התקבלה כאן החלטה אומללה. העירייה הייתה יכולה לעבור גם את השנים הבאות בלי 7 מליון השקלים שהיו עולים לעירייה אם לא תעלה הארנונה. אין שום הגיון כדי שלא להחזיר את ההחלטה תרדו מהעץ שטיפסתם עליו. אם מנגנון ההנחות יעלה לעירייה 7 מליון שקל מי ובינואר תעלו את הארנונה זה לעשות צחוק מהתושבים. תקבלו החלטה טובה חכמה הגיונית וציבורית"

חבר המועצה יריב פישר אמר: "התקופה האחרונה רק מחדדת שאי אפשר לעשות את זה. לא רק כלפי תושבים אלא גם בעלי עסקים וחברות גדולות שכל העלאה בשבילם פוגעת בכיס. אנחנו לא רוצים לשלוח טפסים. זה הרבה כסף לאנשים. יש תקופות שלא מכניסים יד לכיס התושבים".

חברת המועצה ויו"ר האופוזיציה מאיה כץ: "זאת תקופה מורכבת ואפשר היה לעשות את ההחלטה הזאת אחרת. זה מחייב את כולנו לפתרונות יצירתיים על בסיס העובדה. הנחת היסוד לא צריך להעלות את הארנונה. אין מישהו שלא מכיר אנשים שפוטרו או בחל"ת. זה המעט שהיינו יכולים וצריכים לעשות למענם בתקופה קשה כזאת. אם היו רשויות חזקות כמו הרצליה שמתנגדות אז זה לא היה עובר".

חבר המועצה רונן וסרמן: "אני מציע שההנחה בארנונה תהיה "צבועה" לטובת קרן למען התושבים שיצטרכו לקבל עזרה במידת הצורך". משה ועקנין מש"ס : "אתם באופוזיציה מחפשים רק כותרות ותמיד אתם רק נגד. אנשים אמרו לי שהעלייה של אחוז אחד היא לא משמעותית לאור מה שהעירייה נותנת לתושבים".

נעים בעיר 2024. ספורט וכושר בגנים ובפארקים. אפריל-אוקטובר 2024. ההשתתפות ללא העלות | פרטים באתר העירייה

המתווה החדש של העירייה

בדיון על הארנונה הציג ראש העירייה, משה פדלון, מתווה סיוע כלכלי לנפגעי משבר הקורונה בהיקף של כ- 8 מיליון שקלים. המתווה שמציעה העירייה כולל חמישה מסלולי סיוע אפשריים:

מסלול א: מיועד למשפחות הרשומות באגף לשירותים החברתיים בעירייה, ובמסגרתו העירייה תסייע במתן מזון וציוד לבית הספר, טיפולים רפואיים, רכישת מוצרי חשמל וכן תוסיף תקציב מיידי לפעילות האגף לשרותים חברתיים.

מסלול ב: מיועד לתושבים נזקקים הנמצאים בחל"ת, או מובטלים שאינם מטופלים באגף לשירותים חברתיים. במסגרת מסלול זה תינתן הנחה בארנונה של עד כ-30% ברבעון ב', מענק לרכישת מזון וציוד לבית הספר בגובה של עד 400 שקלים למשפחה.

מסלול ג: הנחה עבור פעילויות בתאגידים העירוניים בתחילת שנת הלימודים: מעונות יום, צהרונים, מרכזים קהילתיים, חוגים ובני הרצליה- ספורט.

מסלול ד: הנחה בתשלומי החובה לבתי הספר, סיוע ברכישת ספרים ומחברות והגדלת מלגות הסטודנטים בכ- 100,000 לטובת אלו שנקלעו למצוקה כלכלית.

 מסלול ה: חלוקת מזון חם ואלפי חבילות מזון חודשיות באמצעות עמותות ציבוריות  בסיוע כספי של העירייה.

בעירייה גורסים כי המתווה הוצג לשר הפנים שבירך על היוזמה ואמר כי היא מהווה מודל סיוע שראוי ליישם ברמה הארצית ומשרד הפנים יסייע בתקצוב לרשות בנושאי הנחות בארנונה וסיוע חומרי לתושב.

כאמור, בתום דיון סוער התקיימו שתי הצבעות: בעניין הארנונה ההצעה נדחתה ברוב של חברי הקואליציה. בעניין המתווה, דרשו חברי המועצה כי הנושא יגיע להצבעה רק לאחר קבלת חוות דעת משפטית, אך פדלון התנגד וברוב של חברי הקואליציה אושר המתווה.

משה פדלון: "אנחנו מצויים בעת חירום. אני גאה להציג מתווה סיוע, ראשון מסוגו, שתכליתו לייצר מענה מיידי ויעיל לרווחת תושבי הרצליה שנקלעו למשבר. בתקופה האחרונה ראינו כי המענקים שהממשלה נותנת אינם מספקים, בלשון המעטה, והתחדד הצורך ליצור ערבות הדדית והתגייסות של הרשות המקומית. אני גאה להציג מתווה סיוע ראשון מסוגו שכל תכליתו הוא למען רווחת תושבי הרצליה. הבקשות והסיוע יינתנו באופן דיסקרטי תוך שמירה על צנעת הפרט של המבקשים. לשם יישום המתווה באופן מהיר ויעיל יוקם צוות עירוני מיוחד לבחינת המועמדים להנחות, במטרה לצמצום הביורוקרטיה ומתן סיוע מהיר. הסיוע מתוקצב מתוך התקציב העירוני והוא מתווסף להשקעה השוטפת של כ-17 מיליון ברווחה בעיר, בתקווה לימים טובים ובריאים יותר".

מנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא: "עיריית הרצליה ממשיכה ופועלת לפי מדיניות סבסוד הנצרך ולא המצרך. הרצון שמנחה אותנו הוא להקל על התושבים, ולכן יצאנו עם המתווה שנועד להעניק להם סיוע מהר יותר ובדרך פשוטה ונגישה יותר. זוהי שעת מבחן לאחריות ציבורית ואנחנו מחויבים לכך".

 הפרטים המלאים והטפסים הנדרשים לקבלת הסיוע יתפרסמו באתר העירוני בימים הקרובים


להצטרפות לקבוצות הוואצאפ של "שרון אונליין"

קבוצת הרצליה לחץ כאן

קבוצת רמת השרון לחץ כאן

קבוצת רעננה לחץ כאן

קבוצת כפר סבא לחץ כאן

קבוצת הוד השרון לחץ כאן

קבוצת כפר שמריהו לחץ כאן

קבוצת כפר יונה לחץ כאן

קבוצת נדל"ן לחץ כאן

לדף הפייסבוק של "שרון און לייין" לחץ כאן

לעמוד האינסטגרם של "שרון און ליין" לחץ כאן