ניצה ערמון עבדה ברשת מגוונים, גם בשמה הקודם "רשת המרכזים הקהילתיים", במשך 35 שנים, מתוכן 17 שנים אחרונות כסמנכ"לית הרשת. בראיון פרישה היא מספרת מה הצליחה לקדם, ממה היא בעיקר נהנתה ומה היא מתכוונת לעשות בפנסיה

שרון יונתן

בימים אלו פרשה לגמלאות ניצה ערמון, סמנכ"לית רשת מגוונים ברמת השרון, לאחר שעבדה בארגון 35 שנה. ניצה, בת 68, תושבת רמת השרון מזה 42 שנים, מתגוררת בשכונת מורשה, אמא לשלושה ילדים וסבתא ל-22 נכדים, ביחד עם בן זוגה, אבי.

נעים בעיר 2024. ספורט וכושר בגנים ובפארקים. אפריל-אוקטובר 2024. ההשתתפות ללא העלות | פרטים באתר העירייה

במסגרת תפקידה בארגון צמחה ניצה דרך כל התפקידים: עבודת מטה, ריכוז שלוחת אוסישקין, ניהול במשך כ- 17 שנה של מתנ"ס אלון והקמתו יש מאין, סמנכ"ל חברה וקהילה – תפקיד בו שרתה את העיר והקהילה במשך כ-17 שנה עד פרישתה. בראיון ל"שרון און ליין" מדגישה ניצה שפרשה עם תחושה של הרבה סיפוק על שנים בהם קמה כל בקר עם שמחה בלב ולהט לעשייה, תוך כדי הטבעת חותמה על הקהילה ואיכות החיים בעיר.

ניצה נזכרת בערגה: "במסגרת תפקידי כמנהלת מתנ"ס אלון יצרתי קשרים מצוינים עם התיכון עוד בתקופתו של אלי עיון, המנהל המיתולוגי. יחד עם דלית שטאובר, שלימים כיהנה כמנכ"לית משרד החינוך, יצרה בתיכון מודל של תיכון קהילתי שפועל מבקר עד ערב עם הנהלה של תושבים פעילים שחלקם ממשיך להתנדב עד היום. במהלך כהונתי באלון, בנוסף להיקף גדול של חוגים, יזמתי את שבוע המדע לילדים, נוער ומבוגרים, פעילות ענפה של בני נוער במכינות למחול, תיאטרון ואמנות תוך הקמת פרויקט אוצרות בתיכון עם מיטב האומנים בארץ, מועדון נוער פעיל, שעורי עזר לתלמידים, קייטנות מוצלחות, מפגשי תושבים בבתים ועוד. עד היום, בהמשך למכינות שהוקמו פועלים במתנ"ס אלון בי"ס למחול ולתיאטרון עם מאות משתתפים. בתקופה זו ועד היום התקיימו הרבה אירועים קהילתיים החל מהיום הירוק המסורתי שמתקיים כל שנה בט"ו בשבט לאלפי הורים וילדים מזה 30 שנה, פסטיבל מחולות עירוני, אירועי חגים, עיתון מקומי ועוד. בתקופה זו הקמתי את המרכז הקהילתי לגישור שפועל בהצלחה עד היום עם 25 מגשרים  מתנדבים למען פתרון סכסוכים ומחלוקות בעיר ואשר הפך להיות מודל כאחד המרכזים הראשונים והטובים בארץ בתחום הגישור הקהילתי".

ניצה ערמון
ניצה ערמון בביתה, עם המתנות – מעשה ידי העובדים עם הקדשה אישית

עם כניסתה לתפקיד הסמנכ"ל ומ"מ המשיכה ניצה לצדו של ניצן אביב, מנכ"ל מגוונים לשעבר, בחזון הקהילתי והקניית התשתית הקהילתית ביוזמות חדשות, השתלמויות קהילתיות לצוותים, פיתוח ותחזוקה של הנהלות מקומיות בכל המרכזים תוך מעורבותם בתכנון ובעשייה – לדבריה, תרומה חשובה שגרמה לכך שתושבים לא רק אומרים מה הם רוצים אלא גם שותפים בעשייה".

ניצה, ספרי לנו מה הצלחת לקדם כסמנכ"לית מגוונים.

"במהלך השנים בתפקיד זה הובלתי מספר פרויקטים קהילתיים מוצלחים כגון: כנסי טד עם הרצאות של יזמים צעירים שתורמים לקהילה וכנסי נשים מרמה"ש שפרצו דרך ומהוות השראה.  לימים הקדשתי אירוע זה לזכרה של בתי, ד"ר גלית ערמון בן יעקב ז"ל, שנפטרה לפני כשנה וחצי ושהייתה גם היא אשה עם השראה בדרכה המיוחדת בה נלחמה בסרטן והקדישה את גופה בעודה בחיים למדע וחקר הסרטן. במסגרת עבודתי חיזקתי קשרים של רמת השרון עם הקהילות בחו"ל והקמתי משלחת של סטודנטים מהעיר שיצאה לטאיוואן מטעם משרד החוץ לחיזוק הקשר עם סטודנטים טאיוואנים וצעירים ישראליים".

ניצה מוסיפה: "מזה שנה וחצי אני מובילה, יחד עם דוברת וייזר סגנית ראש העירייה, וניסן גז, מנכ"ל מגוונים, את קבוצת "קול אשה" – נשים פעילות מרמת השרון שנמצאות בקשר גלובלי עם נשים יהודיות בקרקוב ופאלו אלטו בתחום העצמה נשית כולל מפגשים, למידה על נשים חזקות בתנך והתנדבות בפרויקטים קהילתיים למען הקהילה".

פסחוף ישראלי בהרצליה. פעילויות לילדים נוער ומשפחות

כששאלתי את ניצה מה הסיכום שלה במבט לאחור על שנים מלאות עשייה, ענתה לי: "נהנתי מאד מעבודתי בה השקעתי שעות עבודה ממושכות והרבה תשוקה, מה שלא היה קל בעיקר כשהילדים עוד היו קטנים. וגם מכך שהאוכלוסייה בעיר מאד דורשת ומתערבת. עם זאת העשייה הציבורית היוותה עבורה אתגר, כמעט קיומי, לתרום לתושבי עיר, למעורבות שלהם ולאופן בו ישפיעו על חייהם שיהיו טובים יותר".

ניצה משתפת שלאחר פרישתה היא תמשיך להתנדב בקהילה: "הקהילה היא בדמי ואני מתכוונת להנציח את בתי גלית ז"ל בגינה על שמה שמתוכננת לקום באבן יהודה, שם גרה משפחתה. מחכים לי הרבה נכדים שאוכל להקדיש להם יותר זמן וכמובן שאוכל לפנות זמן ללימודים וחוגי ספורט ואמנות להם אני כבר מצפה".

ניצה ערמון
ניצה ערמון בפעולה כסמנכ"לית מגוונים

.


להצטרפות לקבוצות הוואצאפ של "שרון אונליין"

קבוצת הרצליה לחץ כאן

קבוצת רמת השרון לחץ כאן

קבוצת רעננה לחץ כאן

קבוצת כפר סבא לחץ כאן

קבוצת הוד השרון לחץ כאן

קבוצת כפר שמריהו לחץ כאן

קבוצת כפר יונה לחץ כאן

קבוצת נדל"ן לחץ כאן

לדף הפייסבוק של "שרון און לייין" לחץ כאן

לעמוד האינסטגרם של "שרון און ליין" לחץ כאן