ביטול הפעילות הספורטיבית בעמותת בני הרצליה גרמה לזעם גדול בקרב השחיינים ושחקני הטניס הצעירים והוריהם שפנו לעירייה בדרישה לבטל את ההחלטה מאמש ולהשיב את הפעילות למתכונתה הרגילה

שרון יונתן

הורי ספורטאי עמותת בני הרצליה במספר ענפים זועמים על החלטת העירייה והנהגת ההורים העירונית  להפסיק את הפעילות התחרותית בענפי ספורט כמו שחיה (בתמונה), טניס טריאתלון. ההורים פנו לעירייה הבוקר בפנייה דחופה לבטל החלטה זו, שאינה הגיונית לאור פעילויות אחרות שנשארו לפעול כמו בתי ספר של החופש הגדול.

פסחוף ישראלי בהרצליה. פעילויות לילדים נוער ומשפחות

ד"ר אייל שפירא פנה בשם ועד הורי בני הרצליה שחיה לראש העירייה וכתב: "קובץ התקנות שיצא ממשרד המשפטים והחתום ע"י ראש הממשלה בנימין נתניהו, שיצא אתמול, בו כתוב מפורשות שכל פעילות ספורטיבית של שחיין תחרותי הרשום באיגוד ממשיכה כסדרה. לאור האמור, אנו השחיינים התחרותיים וההורים מצפים מהעירייה וממך לממש את פעילות השחייה התחרותית במסגרת בני הרצליה ובהתאם לחוק".

ההורים טוענים כי הפעילות בבריכה מתנהלת תוך הקפדה על ההנחיות והיא בטוחה יותר מאשר מקומות אחרים: "אין ולו מקרה אחד ידוע של הדבקה בבריכת שחיה. יתרה מכך, הילדים מבינים את המשמעויות ומקפידים על התנהלות והתנהגות נאותה בהתאם לצו השעה. הם מתאמנים בקפסולות, אין מלתחות ומקלחות בשטח הבריכה, אין התקהלויות, וכולם מגיעים עם הצהרת בריאות מדידת חם ומסכה. הילדים אחראים ומודעים למצב ומשום היותם ספורטאים מקצועיים נשמרים כפליים. החלופה של להשאיר אותם הרחק מהבריכה תשיג את ההיפך שכן באין מסגרת שבנמצא הילדים יסתובבו בחוץ, בקניונים ובגינות הציבוריות באפס מעש ויסכנו את עצמם ואת הוריהם".

בסיום פנייתם כתבו ההורים: "אנו סמוכים ובטוחים שהמשך פעילות הקבוצות התחרותיות יכולה להמשך תוך שימת דגש על בריאותם של ילדינו. אי אפשר ולא נכון לשתק את הספורט התחרותי כפי שאי אפשר לשתק את המשק הכלכלי. אנו נעשה כל שביכולתנו כדי להפוך את ההחלטה שהתקבלה ולאפשר לשחיינים המקצועיים להמשיך לשחות".

הורי הילדים המתאמנים בטניס העלו מספר תהיות שאי אפשר להתעלם מהן: "מה ההיגיון שבבוקר אפשר להתאמן ואחר הצהריים לא? למה המועדונים הפרטיים יכולים לעבוד חופשי ורק בגלל שאנחנו בני הרצליה סוגרים אותנו? איך יתכן שהממשלה לא סוגרת את חוגי הטניס ומאפשרת למועדוני הטניס בכל הארץ לעבוד ורק בהרצליה ממציאים החלטות מחמירות ביותר? האם 33 ילדים בכיתה סגורה זה בטוח יותר משמונה על מגרש טניס בשטח פתוח גדול פי שניים?

אב שבתו מתאמנת בטניס הוסיף: "לבת שלי יש תחרות ארצית בשבוע הבא. במידה ויסגרו את מגרשי הטניס רק בהרצליה מכל הארץ, לא תהיה לה הזדמנות שווה להתאמן ולהתחרות מול שאר הקבוצות והשחקנים המגיעים מערים אחרות. טניס הוא לא ספורט מסוכן או עם אינטרקציה פיזית בין השחקנים".

פסחוף ישראלי בהרצליה. פעילויות לילדים נוער ומשפחות

מהעירייה נמסר בתגובה:

בריאות תושבי העיר בכלל והילדים בפרט היא שעומדת לנגד עיני העירייה. בשלב זה, בשל מעגלי ההדבקה שגדלו בימים האחרונים והעלייה במספר החולים המאומתים, החלטנו להפסיק את כלל פעילות החינוך הבלתי פורמאלי בעיר במטרה למנוע הדבקות ולשמר את פעילות החינוך בגנים ובבתי הספר, המאפשרות להורים להמשיך ולקחת חלק בעבודה במשק. לגבי שחיה התחרותית – העירייה פנתה אל רופאת המחוז במטרה לקבל תשובה ברורה באם ניתן לפתוח הבריכה. אם כן, נתארגן בהתאם. לגבי טניס וספורט הישגי, בשלב זה הופסקו הפעילויות, לאור קצב ההידבקות הגובר, העירייה נמצאת "עם יד על הדופק" ובוחנת כל בקשה המגיעה אליה לגופה.


להצטרפות לקבוצות הוואצאפ של "שרון אונליין"

קבוצת הרצליה לחץ כאן

קבוצת רמת השרון לחץ כאן

קבוצת רעננה לחץ כאן

קבוצת כפר סבא לחץ כאן

קבוצת הוד השרון לחץ כאן

קבוצת כפר שמריהו לחץ כאן

קבוצת כפר יונה לחץ כאן

קבוצת נדל"ן לחץ כאן

לדף הפייסבוק של "שרון און לייין" לחץ כאן

לעמוד האינסטגרם של "שרון און ליין" לחץ כאן