כך תהיו חזקות, אמיצות ויפות / יעל רותם

זה אולי מאכזב את ליטל סמדג'ה, אבל המראה הדקיק והשדוף נעלם ומתחלף בנשים שרוצות גם הן להראות לעולם שהן חזקות. יעל רותם, תזונאית קלינית וספורט, עם מדריך מקוצר לאישה החזקה והשרירית

***

דורון כץ נדל"ן מעוניינם למכור נכס?

העולם השתנה ולא רק בגלל הקורונה. כבר מעל עשור שאני דיאטנית ספורט ומלווה מתאמנים ומתאמנות מכל הסוגים והרמות ואין ספק שלמתאמנות היום יש מטרות שונות מלפני כמה שנים. מאז ומתמיד הגיעו אליי נשים עם מטרה ברורה: שהמשקל יירד ולא משנה איך זה מרגיש או נראה. השנים עברו ואותו מראה דקיק ושדוף שהיה היחיד שהתאים כאידיאל היופי משנה צורה. יותר נשים מבקשות להיות חזקות בראש ובראשונה, ואם אפשר גם שיראו את זה עליהן. במילים פשוטות: תנו לנו לפתח שרירים, ואנחנו גם רוצות להראות לכם כמה אנחנו חזקות. ותודה לליטל סמדג'ה שעוררה את השיח החשוב הזה – והוכיחה שמה שהיה כבר ל יהיה.

המדריך לאישה החזקה והשרירית

אז אם גם אתן ספורטאיות ששואפות להיות חזקות ולהיראות כאלו, הנה כמה טיפים שיעזרו לכן להגיע אל המטרה:

  • אימוני התנגדות הן הבסיס למראה חטוב ושרירי: פעילות אירובית (שחייה, ריצה וכדומה) היא בריאה וחיונית, אבל ככל הנראה לא תביא אתכן למטרה. שלבו לפחות 3 אימוני התנגדות בשבוע, מומלץ במסגרת מקצועית (אימונים פונקציונאליים, קרוספיט, חדר כושר).
  • חלבונים: צריכת חלבונים בכמות המתאימה תורמת לשימור מסת שריר או לעלייה (זה כבר תלוי גם בכמות הקלוריות שתאכלו) ולכן יש להקפיד על חלבונים לאורך כל היום. כמה? 1.6-2.2 גר' חלבון לכל ק"ג שאתן שוקלות. לדוגמא, אישה שמשקלה 70 ק"ג צריכה לאכול 112-154 גר' חלבון ליום.
  • מאזן קלוריות נכון: עוד לא המציאו פטנט אחר, וכל הקשור במשקל זה למעשה האיזון בין ההוצאה להכנסה הקלורית שלנו. במידה והשגתן מסת שריר שאתן מרוצות ממנה ושואפות להפחית משקל שומן, עליכן להיות במאזן קלורי שלילי ועדין (לדוגמא, 500- קלוריות). במידה ואתן שואפות לעלות במסת השריר כדאי לוודא שמלבד האימונים אתן גם במאזן קלוריות חיובי בהתאם.

    לדוגמא: לחיטוב וירידה במשקל שומן עם הוצאה קלורית של 2000 קלוריות ביום ההמלצה תהיה הכנסה של 1500 קלוריות ליום, ולעלייה 2300-2500 ליום (איזה כיף, נכון?).

    אם אתן מסתבכות, ממליצה להתחבר לאחת מאפליקציות התזונה שקיימות היום  בשוק בדיוק בשביל לבדוק את כל הנתונים האישיים האלו (אני אוהבת מאוד את אפליקציית my fitness pal) או לפנות לדיאטנ/ית קליני/ת וספורט.

אז איפה איפה הן הבחורות ההן?

בואו נודה: בדיוק כמו שלא תמיד קל להיות בעודף משקל בחברה שלנו, גם להרחיב כתפיים ולהניף משקולות לא תמיד מתקבל בעין יפה, כי "ככה בחורה לא אמורה להיראות". ובכל זאת, אינספור נשים שזוהי המטרה שלהן ומוכנות לעשות הרבה בשבילה: להשקיע שעות שבועיות לא מבוטלות באימונים, לדייק את התזונה שלהן, להקפיד על כמות החלבונים שלהן ובעיקר – לא להתבייש להגיד שגם הן יכולות.

דורון כץ נדל"ן מעוניינם למכור נכס?

לגבי אלה שמתקשים אל מול המראה השרירי והחדש? כבר בגן לימדו אותנו ש"על טעם ועל ריח אין להתווכח", ולכן אין שום סיבה לצאת כנגדם. זה היופי ביופי: הוא מגוון, בשלל צורות וגדלים, נפחים ומשקל. רק תעשו טובה – תנו כבוד לחזקות, האמיצות והיפות.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ של "שרון און ליין" הרצליה לחץ כאן

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ של "שרון און ליין" רמת השרון לחץ כאן

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ של "שרון און ליין" כפר שמריהו לחץ כאן

להצטרפות לדף הפייסבוק של "שרון און לייין" לחץ כאן

 

יעל רותם, דיאטנית קלינית וספורט, המתמחה בתזונה ספורט ותודעה: www.yaelrptem.co.il

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.