כך טוען שי עוזרי, נכה צה"ל המתגורר ברחוב לבונה במערב רמת השרון. עוזרי פנה לראש העירייה וקבל על חוסר הטיפול בכל נושא הנגישות ברחוב בו הוא מתגורר. העירייה: "הצגת הדברים אינה מדויקת. נושא הנגישות קרוב לליבו של ראש העירייה"

 

"מכיוון שלא נעשה דבר כדי לשנות את המצב אני מבין שהתנועה על הכביש עם כסא גלגלים מקובלת עליכם", כך כתב השבוע שי עוזרי, נכה צה"ל, המתגורר ברחוב לבונה במערב העיר, לראש העירייה אבי גרובר תוך שהוא קובל על טיפול העירייה בבעיית נגישות ברחוב עבור המשתמשים בכיסאות גלגלים.

פסחוף ישראלי בהרצליה. פעילויות לילדים נוער ומשפחות

עוזרי, המתגורר ברחוב לבונה 33 במערב העיר, מציין בפנייתו כי כבר לפני שנתיים וחצי הוא נפגש עם גרובר ושטח בפניו את הבעיה של נגישות מדרכות ברמת השרון בכלל וברחוב בו הוא גר בפרט. "הבעת בפני את מחויבותך לפעול בנושא הנגישות והבטחת לפתור את הבעיה ברחוב", כתב עוזרי והמשיך כי מאז נפגש עם גורמים שונים בעירייה כולל מנכ"לית העירייה, שירלי פאר יגרמן, שהבטיחה לו לטפל בנגישות המדרכות כדי לאפשר לו לצאת מביתו ולנוע בחופשיות ובבטחה ברחוב בו הוא מתגורר.

לטענתו, עד היום לא נפתרה הבעיה למעט טיפול חלקי, מספר מטרים מביתו. עוזרי במכתבו: "אין ספור מיילים, פגישות ושיחות טלפון עם גורמים שונים בעירייה לא הועילו לקדם את הנושא ואף לא הוצגה תכנית או תשובה מתי ואם בכלל תטופל הנגישות במדרכות ברחוב בו אני גר. בנוסף, הוטחו בפניי עלבונות מאנשי העירייה שהציעו לי לא לצאת מהבית ותהו אם אני מבקש מהעירייה שתשלח לי מונית".

לדבריו של שי, המדרכות נותרו בלתי נגישות ולא רק למשתמשי כסאות גלגלים אלא גם לעגלות ילדים ולהולכי רגל שמתקשים בתנועה. "התשובות שקיבלתי מראש העירייה הן מזלזלות. לדוגמא, על טענות כמו עץ מוטה שחוסם מדרכה או מעבר חציה עם מדרגה לעליה על המדרכה נעניתי בתשובות בסגנון "השכנים מתנגדים לשינוי", תשובה מופרכת וכמובן אינה נכונה". שי טוען כי "עקב המצב אני נאלץ לנוע עם כסא הגלגלים על הכביש וכפי שידוע רחוב לבונה סואן דיו כדי לסכן את חיי".

מהעירייה נמסר בתגובה: לצערנו הצגת הדברים אינה מדויקת . נושא הנגישות קרוב לליבו של ראש העירייה ואי לכך הוא הנחה את העירייה והמנכ"לית להעמיד את הנושא בראש סדר העדיפות. העירייה שיפצה את רחוב לבונה ועשתה את כל ההתאמות הדרושות והרבה מעבר לכך בהשקעה של מאות אלפי שקלים, תוך עמידה בתקני ההנגשה. כל אלה אינן פריוולגיה אלא חלק מהחובות של העירייה כלפי התושבים.


להצטרפות לקבוצות הוואצאפ של "שרון אונליין"

קבוצת הרצליה לחץ כאן

קבוצת רמת השרון לחץ כאן

קבוצת רעננה לחץ כאן

קבוצת כפר סבא לחץ כאן

קבוצת הוד השרון לחץ כאן

קבוצת כפר שמריהו לחץ כאן

קבוצת כפר יונה לחץ כאן

קבוצת נדל"ן לחץ כאן

לדף הפייסבוק של "שרון און לייין" לחץ כאן

לעמוד האינסטגרם של "שרון און ליין" לחץ כאן