התובנות של קובי בראיינט / שרית זלצר

לא רק מייקל ג'ורדן – גם קובי בראיינט מתברר הבין את תעצומות המיינדפולנס עבור ספורטאים. מחקרים מוכחים כי זוהי דרך מצוינת להתמקד במיומנויות שלהם ברגע הנוכחי ולהשיג ביצועים טובים יותר

***

לא עוד חלומות רעים ומחשבות מפחידות - מרכז מתחברים

אי שם ב-1984, כשמכבי תל אביב זכתה באליפות אירופה, הכרת שמות השחקנים וכמובן המשפט הידוע שאפילו הגשש החיוור ציטט מפי המאמן רלף קליין המנוח – PUT THE BALL IN THE BASKET – היו אם זכרוני אינו מטעה חלק מהשיח הלאומי הישראלי היומיומי.

כמה עשרות שנים אחרי, מצאתי עצמי נסחפת לצפייה במיני סדרה, שגם הפכה לעניין מרכזי יחסית בשיח התקופה – "הריקוד האחרון" בנטפליקס, הסיפור מעורר ההשראה של מייקל ג'ורדן וחברי קבוצתו שיקגו בולס. מהמאמן פיל ג'קסון התרשמתי במיוחד ובעיקר מהאופן בו דיבר והמזג ששידר לשחקניו בכל מצב. רגישה למשפטי מיינדפולנס, הסתקרנתי כשלמייקל ג'ורדן היו כמה ציטוטים כמעט בודהיסטים, במיוחד האמירה שלפיה לא יעזור אם יחשוב על הסל שלא יקלע במהלך המשחק, שהוא נמצא כל רגע ברגע הזה.

כמה ימים אחרי סיום הצפייה בסדרה, קיבלתי את הסרטון המצורף שבו מספר קובי בראיינט, בעצמו שחקן אגדי, שנספה השנה בתאונת מסוק נוראית, על תרגול מדיטציית המיינדפולנס היומי ועל כך שנחשף לתרגול, כשהמאמן של הקבוצה פיל ג'קסון, התחיל כל אימון ב-10 דקות מדיטציה. הוא הסביר שזה פשוט מפחית לחץ, מאפשר לו ריכוז במטרה במהלך המשחק ומסדר לו את היום.

ידוע שתרגול מדיטציית מיינדפולנס נעשה כיום כמעט בכל תחום – בחינוך, בעסקים וגם בספורט. במאמר המצורף נמצא מענה לשאלה: כיצד מדיטציית המיינדפולנס יכולה להפחית את החרדה הספורטיבית ולהגדיל את הסבירות שלנו לחוות זרימה? מחקרים עדכניים מראים שמדיטציית מיינדפולנס לספורטאים יכולה לסייע להם לשלוט במחשבות שליליות וחרדת ספורט המאפשרת להם להתמקד במיומנויות שלהם ברגע הנוכחי ולהשיג ביצועים טובים יותר.

בנוסף, החוקרים מצאו כי ספורטאים עם רמות גבוהות יותר של מודעות, נוטים יותר לחוות מימדים שונים של זרימה, כולל איזון מיומנויות מאתגרות, הגדרת יעדים ברורים, ריכוז, מיזוג פעולה ומודעות עצמית.

הצטרפו לקבוצות האימון של Alik Fit - אליק

כל המחקרים האלה מראים שמיינדפולנס עשוי להוות זרז לזרימה.

הקשר בין מדיטציית מיינדפולנס, זרימה וביצועי שיא, הוא תחום חדש יחסית בפסיכולוגיית הספורט. עם זאת, החוקרים בטוחים למדי כי תוצאות זרימה מתפיסה עצמית חיובית וביטחון עצמי קשורה לביצועים מיטביים. חרדת ספורט מעכבת את חווית הזרימה, לכן מדיטציית מיינדפולנס לספורטאים עשויה להיות המפתח להפחתת חרדות הספורט ולפתיחת הזרימה, כך שספורטאים יוכלו להופיע בצורה אופטימלית.

כבר בתחילת הסרטון, נותן קובי בראיינט מספר פעולות איתם אפשר להתחיל תרגול יומי. ממליצה להקשיב ולמצוא איך מתאים להתחיל ולתרגל.

קישור למאמר השלם:

שרית זלצר. פסיכותרפיה בשילוב גישת המיינדפולנס (קשיבות) ויצירה
אתר הבית של שרית זלצר: www.saritzeltzer.com

.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ של "שרון און ליין" הרצליה לחץ כאן

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ של "שרון און ליין" רמת השרון לחץ כאן

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ של "שרון און ליין" כפר שמריהו לחץ כאן

להצטרפות לדף הפייסבוק של "שרון און לייין" לחץ כאן

להצטרפות לעמוד האינסטגרם של "שרון און ליין" לחץ כאן

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.