התפתחות מרעישה בנושא פינוי ישיבת ההסדר רמת השרון מבית הכנסת בר יוחאי (בתמונה): היום (רביעי) הגיש שלמה הלוי, גבאי בית הכנסת שברחוב בית גוברין בשכונת מורשה, ערעור לבית המשפט העליון נגד עיריית רמת השרון והעומד בראשה, אבי גרובר. הערעור הוגש אמנם על ידי הגבאי, אבל כמובן שמי שעומדת מאחורי הגשתו היא ישיבת ההסדר רמת השרון, הפועלת בבית הכנסת בר יוחאי מזה כעשור.

פסחוף ישראלי בהרצליה. פעילויות לילדים נוער ומשפחות

הערעור, המהווה נדבך נוסף בשרשרת הליכים משפטיים ארוכים בין הצדדים, מוגש על החלטת בית המשפט המחוזי מתאריך 1 למרץ. אז החליט בית המשפט המחוזי לדחות את העתירה שהגיש הלוי בגין החלטת מועצת העיר מחודש יוני 2019 לפינוי המבנה נוכח הסבת השימוש בו לישיבת ההסדר רמת השרון. ב- 18 למרץ שיגר ראש העיריה, אבי גרובר, מכתב לגבאי וכתב לו: "הנך נדרש לפנות את מבנה בית הכנסת בר יוחאי מכל אדם וחפץ ובכלל זאת ישיבת ההסדר רמת השרון ועמותת ראשית למען החברה האזרחית ולהשיבו לידי העירייה לא יאוחר מאשר בתוך 90 יום מיום קבלת מכתבנו". משמעות הדברים כי ישיבת ההסדר הייתה אמורה להתפנות מבית הכנסת עד ה-18 ביוני ולכן הוגש הערעור לבית המשפט העליון.

בתחילת הערעור, המשתרע על פני 18 עמודים, נכתב כי: "עניינו של ערעור זה בהחלטת המשיבים (עירייה וגרובר) לבטל הקצאת מקרקעין שניתנה למערער (הלוי- ש.י.) לפני 42 שנים לשם בניית בית הכנסת והפעלתו ברחוב בית גוברין ברמת השרון וזאת בטענת שימוש חורג לכאורה על אף שלא חל כל שינוי בשימוש בנכס בחמש השנים האחרונות.

עוד מתוך הערעור: "המערער יטען כי טעה בית המשפט קמא (המחוזי – ש.י.) כאשר לא קבע שבביטול ההקצאה פעלו המשיבים בחוסר סמכות, פגעו בזכות הטיעון של המערער כאשר מנעו את מימושו הראוי, שקלו שיקולים זרים ופסולים, פוליטיים בעיקרם, וקיבלו את החלטתם בהיעדר עילה כדין לביטול ההקצאה".

גבאי בית הכנסת טוען עוד בערעור כי בית המשפט המחוזי טעה כשביסס את פסק דינו על השערות פורחות בעלמא בדבר מהותה של ישיבה והאבחנה בינה לבין בית כנסת בלא שיביא ולו ראשית ראיה או אסמכתאות לדבריו. באמצעות עורכי הדין פרופ' אביעד הכהן וישעיהו אברהם מבקש הלוי כי בית המשפט העליון יקבל את ערעורו, יבטל את פסק הדין של בית המשפט המחוזי ויקבע כי החלטת העירייה לבטל את ההקצאה שניתנה לו לפני 42 שנים, תבוטל.

לחלופין דורש הלוי כי בית המשפט העליון יקבע כי החלטת העירייה תבוטל וזו תהיה רשאית לקבל החלטה חדשה בעניין רק לאחר שהוא יממש את זכות השימוע "בלב פתוח ובנפש חפצה" ולפני פורום שלא יהיה נגוע "בדעה קדומה ומשוא פנים".

פסחוף ישראלי בהרצליה. פעילויות לילדים נוער ומשפחות

להצטרפות לקבוצות הוואצאפ של "שרון אונליין"

קבוצת הרצליה לחץ כאן

קבוצת רמת השרון לחץ כאן

קבוצת רעננה לחץ כאן

קבוצת כפר סבא לחץ כאן

קבוצת הוד השרון לחץ כאן

קבוצת כפר שמריהו לחץ כאן

קבוצת כפר יונה לחץ כאן

קבוצת נדל"ן לחץ כאן

לדף הפייסבוק של "שרון און לייין" לחץ כאן

לעמוד האינסטגרם של "שרון און ליין" לחץ כאן