"אני מעריכה שמשבר הקורונה לא ישפיע באופן משמעותי על ענף הנדל"ן", כך אומרת יסמין ברקוביץ', בעלת משרד התיווך "יסמין המתווכת", הנמצא ברחוב סוקולוב 52 ברמת השרון. יסמין עוסקת בתיווך מזה 8 שנים, אבל מספרת שגדלה על עסקי התיווך מאז היותה ילדה. לגבי השפעת משבר הקורונה על ענף הנדל"ן והתיווך היא מספרת: "הקורונה השפיעה על הענף ממספר סיבות: אנשים חששו לצאת מהבית ולהתרשם מנכסים ומנגד בעלי נכסים חששו להכניס קונים לביתם. גם הנחיות משרד הבריאות תרמו לחוסר הוודאות והבלבול ולהגברת הקיפאון. אני אישית שמרתי על קשר עם כל לקוחותיי בתקופה הזאת. היו כאלו שהתייעצו, שאלו, בדקו את השוק. זאת הייתה תקופת פחות משגשגת כמובן בעסקאות נדל"ן, אבל לשמחתי באותה תקופה הצלחתי לסיים מספר עסקאות, אשר למען האמת נרקמו לפני שפרצה המגפה".

פסחוף ישראלי בהרצליה. פעילויות לילדים נוער ומשפחות

יסמין, מה היה החשש של המוכרים והקונים בתקופה זו?

"הקונים והמוכרים באותה תקופה התחלקו לקבוצות. קבוצה שנכנסה למצב של הקפאת המכירה עד אשר תסתיים התקופה וקבוצה שהתעלמה מהתקופה והמשיכה להתנהל כרגיל כאשר הם פועלים על פי ההנחיות ולא היו מעוניינים להפסיד קונה פוטנציאלי. החשש העיקרי של המוכרים היה שהמחירים יצנחו עקב חוסר הוודאות אליו נכנס המשק. אצל הקונים היה חשש כבד גם בנוגע להלוואות ומשכנתאות פעילות וגם משכנתאות שטרם נלקחו. קונים שיצאו לחל"ת הביעו חשש לקיחת התחייבויות כספיות".

עד כמה משבר הקורונה ישפיע על שוק הנדל"ן?

"שוק הנדל"ן חווה תקופות של עליות ומורדות לכל אורך השנים כי זה אופיו. זה שוק שמושפע מקמפיין בחירות, תנודות ביטחוניות, גזרות כלכליות, כך שלא נראה שמגפת הקורונה תשפיע עליו באופן משמעותי. אני מאמינה במשפט "עולם כמנהגו נוהג" ולדעתי המשק יתאושש במהרה, בדיוק כמו בתקופות שהיו אחרי מלחמות. אני מאמינה שירידות ומשברים גורמים להתעוררות וללמידה. אנשים יגלו תובנות חדשות ובעקבותיהם יפיקו לקחים".

אז את אופטימית לגבי שוק הנדל"ן והתיווך ברמת השרון?

נעים בעיר 2024. ספורט וכושר בגנים ובפארקים. אפריל-אוקטובר 2024. ההשתתפות ללא העלות | פרטים באתר העירייה

"מאוד אופטימית. אני צופה רמת השרון מחודשת ושרבים ירצו להתחדש בדירות מפנקות. הנדל"ן הוא הבסיס היציב ביותר מאז ומעולם. המשבר שחווינו הראה לנו כמה הנדל"ן הוא זה שסיפק לנו קורת גג. הוא זה שסיפק לנו פת לחם על השולחן והכנסה בהיעדר משכורת. הוא זה שאיפשר לגשת לגופים כלכליים לשעבר ולמכור וליצור בטחון כלכלי. לא מניות, לא קרנות וקופות למיניהן, רק הנדל"ן הוא העבר, הווה והעתיד. לכל מי שאני אוהבת אני ממליצה להשקיע בנדל"ן, בהשקעות נכונות בטוחות ומניבות. בתור יוצעת נדל"ן ומגשרת נדל"ן אני מבטיחה שהנדל"ן לעולם לא יאכזב את אלו שהאמינו בו".


להצטרפות לקבוצות הוואצאפ של "שרון אונליין"

קבוצת הרצליה לחץ כאן

קבוצת רמת השרון לחץ כאן

קבוצת רעננה לחץ כאן

קבוצת כפר סבא לחץ כאן

קבוצת הוד השרון לחץ כאן

קבוצת כפר שמריהו לחץ כאן

קבוצת כפר יונה לחץ כאן

קבוצת נדל"ן לחץ כאן

לדף הפייסבוק של "שרון און לייין" לחץ כאן

לעמוד האינסטגרם של "שרון און ליין" לחץ כאן