"כל דבר שאנחנו עושים במכולת מזכיר לנו את אבא", כך אמר אתמול שי פילו, בנו של גבי פילו ז"ל, שהיה בעל המכולת ברחוב מעפילי מרוקו 8 בשכונת יד התשעה במשך 40 שנים. בימים אלו מבקשים בניו מהציבור לבא ולקנות את כל תכולת המכולת לאחר שהחליטו לסגור אותה.

פסחוף ישראלי בהרצליה. פעילויות לילדים נוער ומשפחות

גבי (בתמונה) נפטר ב-10 לפברואר בהיותו בן 64 כתוצאה מהסתבכות בעקבות דום לב. גבי הותיר אחריו אישה, שלושה ילדים וארבעה נכדים. יהודה, האח הבכור (בן 39, עובד בחברת מעליות ואב לארבעה) מוביל את מהלך המכירות ואחיו שי (בן 33, מנהל מסעדה) ומאור (בן 29, שוטר יס"מ) חזרו לאחר המקרה להתגורר בשכונת יד התשעה ליד אימם ולקחו על עצמם את הטיפול השוטף במכולת.

שי: "המכולת של אבי היא כל הילדות שלנו. עבדנו ועזרנו לו שם הרבה שנים. המכולת ממוקמת במספר 8 ברחוב והבית שלנו במספר 30, כך שזה גם קרוב מאוד. פתחנו את המכולת קצת אחרי סיום השבעה ואז הגיעה הקורונה. החלטנו שאנחנו לא מסוגלים להחזיק את המכולת כי כל דבר שם מזכיר לנו את אבא וזה קשה לנו מבחינה רגשית. יש לנו משם יותר מדי זיכרונות מאבא והמכולת מלאה בתמונות שלנו מהעבר וזה ממש צובט את הלב".

שי מספר על אביו: "אבא היה איש טוב שתמיד דאג לכולם ואהב לעזור לאנשים. במהלך השבעה שמענו הרבה סיפורים מאנשי השכונה על איך הוא עזר להם. סיפרה לנו אחת התושבות שפעם אחת היא הייתה חייבת כסף לאבי כסף, אבל לאחר שהבין שאין לה כסך לשלם את חשבון החשמל הוא שילם לה את החשבון ודחה את החוב שלה אליו. אין אחד שלא הכיר אותו בשכונה, אליה הוא היה מחובר מאוד. הייתה לו בעבר מחשבה לצאת מהשכונה, אבל הוא מאוד אהב את השכונה ולא היה מסוגל לעזוב אותה. ראש העירייה, משה פדלון, ספד לו בהלוויה ואמר שהמכולת הייתה כמו בית תמחוי, אנשים היו באים אליו כדי לספר, לשתף ולהתייעץ איתו".

שי, האם למגפת הקורונה יש קשר להחלטה שלכם על סגירת המכולת?

"אלמלא הקורונה היה יותר קל לתפעל אותה. היום למכולת קשה להתמודד עם המבצעים והמשלוחים של הסופרים הגדולים. אלמלא הקורונה, היינו ממשיכים לתפעל אבל לא לאורך זמן כי כמו שאמרתי מבחינה רגשית לא יכולנו להישאר במכולת".

בעל.ת עסוק, רוצה שיכירו אותך? לקבלת חשיפות שיא בשרון אונליין לחצ.י כאן!

וכיום אתם מוכרים את תכולתה?

"נכון. אנחנו צריכים עוד שבועיים להחזיר את הנכס לבעליו ולכן הורדנו מחירים של המוצרים אפילו למחירי עלות ואנו קוראים לציבור לבא לקנות אצלנו. עשינו מבצע בימים חמישי ושישי והגיעו הרבה אנשים מהשכונה ומחוצה לה, ואפילו ראש העירייה הגיע לקנות. אנחנו פתוחים כל יום אחר הצהריים, משעה 16:30 עד 20:00, כי בבוקר עובדים בעבודות שלנו. אנחנו מזמינים את כל הציבור לבא ולקנות אצלנו".

כמה קשה לכם להיפטר ממפעל החיים של אביכם?

"מצד אחד, אנחנו צריכים למכור הכל כדי לסגור את החנות ומצד שני זה כואב לנו מאוד. ביום שישי ישבתי עם אחי בחנות וכל הזיכרונות מאבא גרמו לנו לבכות ביחד".

* מערכת "שרון און ליין" מבהירה כי הצילום של גבי פילו ז"ל, שפורסם כאן, צולם על ידי הצלם קובי קלמנוביץ'. אנו מתנצלים על השימוש בצילום, שנעשה בתום לב, ללא אישור


להצטרפות לקבוצות הוואצאפ של "שרון אונליין"

קבוצת הרצליה לחץ כאן

קבוצת רמת השרון לחץ כאן

קבוצת רעננה לחץ כאן

קבוצת כפר סבא לחץ כאן

קבוצת הוד השרון לחץ כאן

קבוצת כפר שמריהו לחץ כאן

קבוצת כפר יונה לחץ כאן

קבוצת נדל"ן לחץ כאן

לדף הפייסבוק של "שרון און לייין" לחץ כאן

לעמוד האינסטגרם של "שרון און ליין" לחץ כאן