. צילום: rob sitbon

נעים בעיר 2024. ספורט וכושר בגנים ובפארקים. אפריל-אוקטובר 2024. ההשתתפות ללא העלות | פרטים באתר העירייה

"הגיטרה של ליאת כהן היא למוסיקה כפעמות הלב לחיים"  כך תיאר מבקרו של העתון הצרפתי הנודע "לה מונד" את נגינתה של מי שזכתה בתקשורת לתואר "נסיכת הגיטרה הקלאסית" ליאת כהן, הנחשבת לאמנית מובילה בעולם עם רשימת פרסים רבים מאחוריה. נגנית הגיטרה הבינלאומית תופיע הערב (ראשון, 18:00) בקונצרט וירטואלי מיוחד מהגלריה לאומנות מודרנית ברמת השרון. הופעתה של ליאת תועבר בשידור חי בדף הפייסבוק של העירייה.

ליאת חזרה לארץ לפני כשנה וחצי, עם בעלה גיל ויסבורט ובתם בר בת ה-10, וזאת לאחר שהות של 26 שנים בפריז. המשפחה השתכנה ברמת השרון, העיר בה נולדה וגדלה עד גיל 20, אז נסעה כדי להגשים את חלומה מעבר לים.

ליאת היא בעלת תואר שלישי במוזיקה, זוכת הקרן הלאומית הצרפתית ותחרויות בינלאומיות, הקליטה אלבומים בחברת וורנר זוכי פרסים ועבדה עם זמרים בינלאומיים בחו"ל. את בעלה לעתיד הכירה בצעירותה בלימודים באקדמיה למוזיקה בירושלים. השניים החליטו לעזוב לפריז לאחר שהוזמנו ללמוד אצל גיטריסט ידוע. "חשבתי שניסע לכמה חודשים, אבל כל פעם זה התארך עוד ועוד וכך סיימתי בפריז לימודים לתואר ראשון שני ושלישי במוזיקה". תוך כדי החלה ליאת להופיע בקונצרטים ברחבי אירופה כסולנית ופיתחה קריירה מפוארת.

ואם הכל כל כך טוב, נשאלת השאלה הבנאלית, מדוע למעשה חזרו בני הזוג לישראל. ליאת מסבירה: "פשוט התגעגענו, זאת האמת. התגעגענו לארץ שלנו. בעצם מעולם לא הייתה לנו כוונה לעזוב, פשוט נשארנו במקום שנותן לנו יותר אפשרויות לימוד ועבודה. חזרנו כי היה לי חשוב לגדל את בתי בישראל ולא בצרפת. הבנו שאם לא נחזור לישראל היא לא תחווה את הישראליות ותגדל כצרפתיה. היה חשוב לי שתגדל כישראלית. תכננתי שפעם בחודש אקח טיסה לאירופה כדי להופיע בכמה קונצרטים ואז לחזור. זה לא ביג דיל וככה זה היה לפני הקורונה שעצרה את ההופעות אבל אני מקווה שבעתיד הקרוב אחזור להופיע גם בחו"ל".

ליאת, היה לך ברור שאתם חוזרים לרמת השרון, עיר הולדתך?

פסחוף ישראלי בהרצליה. פעילויות לילדים נוער ומשפחות

"אני וגיל היינו שלוש פעמים בארץ לפני שהחלטנו בדיוק איפה נגור וכל פעם שעברנו בעיר הבנתי שאני רוצה לחזור לרמת השרון. מה שיש לפריז להציע, אם זה בתרבות ובאסתטיקה, ברור שאין לרמת השרון ורחוב סוקולוב זה לא השאנז אליזה, אבל אני מודה שהתגעגעתי למשפחתיות שיש ברמת השרון, לשדות, משק קנטור והתותים, החמימות האנושית – כל הדברים שזכרתי מעברי ברמת השרון. יש לי פינה חמה בלב לתיכון אלון, שם למדתי במגמת המוזיקה".

משפחתך וחברייך נותרו ברמת השרון?

"משפחתי התפזרה ברחבי הארץ והאמת שברמת השרון כרגע אני לא מכירה הרבה אנשים כי בכל זאת עברו 26 שנים מאז שעזבתי. יש ברמת השרון משהו מאוד נעים ואכפתי וזה בהחלט המקום שבו אני רוצה לגדל את בתי".

ואיפה את מופיעה בארץ?

"בארץ אני עובדת עם מספר תזמורות סימפוניות וקאמריות וברסיטלים".

מופע הסיום של הפסטיבל הבינלאומי

כאמור, הערב (ראשון, 18:00) תופיע ליאת במסגרת פסטיבל התרבות הוירטואלי של אונסקו. הפסטיבל שהחל בשנת 2014 נחשב כאירוע התרבות הוירטואלי הגדול ביותר בעולם ומשודר למאות אלפי תושבים ברחבי העולם ברשתות החברתיות. ליאת: "מדובר בפסטיבל תרבותי עם מאות אלפי צופים שנמשך שבעה ימים, כאשר בכל יום יש נושא אחר. אני אשתתף בקונצרט הסיום בנושא החלום".

על החיבור לגלריה לאומנות סיפרה: "הפסטיבל הציע שאופיע מהבית, אבל לאור נושא האומנויות פניתי לדני לביא ואסנת אוליאל בהצעה לנגן מהגלריה לאמנות מודרנית החדשה והיפה ברמת השרון באמצעות ציוד משוכלל. כמובן שזה הרבה יותר מעניין ועשיר מבחינה אומנותית וחזותית. הנגיעה של התערוכה הנוכחית בגלריה 'הכפר הירוק' בטרנספורמציה של אדמה וטבע למערכת צרכנות עכשווית וחיים מודרנים היא נושא מאוד רלוונטי לדעתי לחיינו בישראל כיום. בתערוכה מספר יצירות של אומנים ישראלים בעלי אמירה חשובה".

חבר המועצה דני לביא, מחזיק תיק התרבות בעירייה, אמר: "אני שמח וגאה שרמת השרון משמשת אכסניה לקונצרט של הגיטריסטית הבינלאומית ליאת כהן לנעילת פסטיבל התרבות הוירטואלי שישודר במקביל בדף הפייסבוק של העיריה מהגלריה לאמנות עכשווית שפתחנו לפני פחות משנה. מבנה הגלריה המדהים והתערוכה "הכפר הירוק" המוצגת בו, ישמשו תפאורה לרסיטל של נגנית הגיטרה עטורת הפרסים, ליאת כהן. ליאת, שגדלה ברמת השרון וסיימה את מגמת המוזיקה בתיכון אלון, חזרה לרמת השרון לאחר שנים רבות בהן חייתה בצרפת". כאמור, הקונצרט יועבר בדף הפייסבוק של העירייה, החל מהשעה 18:00.

לפני מספר חודשים שודרה כתבה על ליאת בערוץ "כאן".

ליאת כהן קונצרט לייב
ליאת כהן (במרכז באדום) באחד הקונצרטים בהם הופיעה

להצטרפות לקבוצות הוואצאפ של "שרון אונליין"

קבוצת הרצליה לחץ כאן

קבוצת רמת השרון לחץ כאן

קבוצת רעננה לחץ כאן

קבוצת כפר סבא לחץ כאן

קבוצת הוד השרון לחץ כאן

קבוצת כפר שמריהו לחץ כאן

קבוצת כפר יונה לחץ כאן

קבוצת נדל"ן לחץ כאן

לדף הפייסבוק של "שרון און לייין" לחץ כאן

לעמוד האינסטגרם של "שרון און ליין" לחץ כאן