בספטמבר – קו הרכבת החשמלית יגיע לתחנת הרצליה

כך הצהיר היום שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', בנסיעת בכורה שערך עם מנכ"ל רכבת ישראל מתחנת האומה בירושלים לתחנת סבידור בת"א

שרון יונתן

צילום: שבתאי טל

דורון כץ נדל"ן מעוניינם למכור נכס?

בשורה טובה למשתמשי הרכבת להרצליה. שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', הודיע היום כי עד חודש ספטמבר יגיע קו הרכבת החשמלית עד לתחנת הרצליה. החל מ-24 במאי, קו הרכבת המהיר לתל אביב יגיע עד תחנת הרכבת סבידור-מרכז (ארלוזורוב). השר סמוטריץ' (בתמונה משמאל) ערך היום את נסיעת הבכורה מתחנת האומה בירושלים (תחנת נבון) עד לתחנת תל אביב סבידור, בהשתתפות מנכ"ל רכבת ישראל, מיכאל מייקסנר, ובכירים ממשרד התחבורה והרכבת.

שר התחבורה ציין כי לוחות הזמנים לפתיחת הקו לציבור הרחב הוקדמו משמעותית, בזכות האצת עבודות התשתית שבוצעו בתקופת הקורונה, בה הופסקה תנועת רכבות הנוסעים. "לא כיף לראות תחנת רכבת ריקה, אבל זה זמני. התחנה תתמלא בנוסעים שמחים יותר, עם רכבת נוחה יותר, שקטה יותר ומהירה יותר, וזאת תודות למנכ"ל ולכלל העובדים של רכבת ישראל", אמר השר סמוטריץ'.

לדברי שר התחבורה, מעבר לחיסכון הכלכלי בעקבות החשמול, התועלות שהנוסעים יזכו להם כבר בחודשים הקרובים יורגשו אצל כל משתמשי הרכבת: נסיעה ירוקה, שקטה, מהירה עם תוספת קרונות ותוספת שירות.

סמטוריץ' הוסיף: "לקראת המחצית השניה של השנה הבאה יתווספו 24 קורנות חדשים וירוקים, שיעשו מהפכה עבור הנוסעים. המשמעות היא פחות תקלות ובעיות, הרבה יותר קרונות ונסיעות, יותר קיבולת ותדירויות ויותר דיוק בלוחות הזמנים. זה ישתלם הרבה יותר מהר ממה שאתם חושבים".

במשרד התחבורה גורסים כי מאז פתיחתו של הקו לפני כשנה וחצי, נסעו בו כ-4 מיליון נוסעים. בדצמבר 2019 הושלם חישמול הקו בין תחנת נמל התעופה בן גוריון (נתב"ג) ובין תחנת תל אביב ההגנה, דבר שאיפשר נסיעה רציפה ומהירה ברכבת החשמלית מתל אביב לירושלים. עם החישמול, הוכפל מספר הנוסעים בקו, מ-10 אלף נוסעים ביום ל-20 אלף נוסעים. עם חיבור הקו לתחנות תל אביב השלום וסבידור-מרכז צפוי גידול נוסף במספר הנוסעים.

מתאמנים בלי תוצאות? יעל רותם דיאטנית קלינית!

מסילה כפולה לאורך 56 ק"מ

עם חנוכת הקו ב-24 במאי, יופעלו שתי רכבות בשעהלכל כיוון, בימים ראשון עד חמישי, מהשעה 06:30 בבוקר ועד לשעה 21:30 בערב. כמו כן, יופעל שירות רכבות במוצאי שבת. זמן הנסיעה בין תחנת יצחק נבון בירושלים לתחנת תל אביב-השלום יעמוד על 37 דקות בלבד, וזמן הנסיעה לתחנת תל אביב סבידור-מרכז יעמוד על 42 דקות.

קו הרכבת המהיר לירושלים הוא אחד הפרויקטים ההנדסיים והטכנולוגיים, המורכבים ביותר שבוצעו אי פעם בישראל. הפרויקט כולל מסילה כפולה באורך של 56 קילומטרים. העבודות על הרכבת כללו כרייה של 5 מנהרות, באורך של 38 קילומטרים ו-8 גשרים, באורך של 7.5 קילומטרים. הקו עובר דרך מנהרה באורך של 11.5 קילומטרים, הנחשבת לארוכה ביותר בארץ, וכן מעל גשר שגובהו כ- 100 מטרים, ונחשב לגשר הגבוה בישראל.

מנכ"ל הרכבת, מיכאל מייקסנר ציין כי מדובר בנקודת ציון היסטורית לחיבור בירת ישראל תל אביב, באמצעות קו רכבת מהיר ישיר ומתקדם: "זהו הישג חשוב לחברת רכבת ישראל, שמהווה מנוף הן מבחינה שירותית והן בהסתכלות עתידית לתוכנית הפיתוח של הרכבת, שכוללת החלפת צי הרכבות הקיים, המונע דיזל, ברכבות חדישות המונעות באמצעות אנרגיה חשמלית ירוקה".

להצטרפות לקבוצות הוואצאפ של "שרון און ליין"

קבוצת הרצליה לחץ כאן

קבוצת כפר סבא לחץ כאן

קבוצת רעננה לחץ כאן

קבוצת רמת השרון לחץ כאן

קבוצת כפר שמריהו לחץ כאן

לדף הפייסבוק של "שרון און לייין" לחץ כאן

לעמוד האינסטגרם של "שרון און ליין" לחץ כאן

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.