שבעת חברי האופוזיציה במועצת העיר הרצליה פנו לראש העירייה, משה פדלון, בדרישה להקים ועדה לסיוע לעסקים בעיר כתוצאה ממשבר הקורונה. "בעיר הרצליה ישנם אלפי עסקים שלאור מגפת הקורונה נמצאים בסכנה קיומית ואחוזים ניכרים מהם לצערנו בהחלט עשויים לא לשרוד כלל את התקופה", כותבים חברי המועצה (מאיה כץ, תמי גרוסמן, גרי גוזלן, יונתן יעקובוביץ, אייל פביאן, רונן וסרמן ויריב פישר) בפנייתם לפדלון ומוסיפים: "סגירת עסק או חברה משמעותה איבוד היכולת לפרנס ופשיטת רגל לבעלי החברה, המלווה בדרך כלל גם בנזקים ישירים ועקיפים לאנשים וגורמים עסקיים נוספים. מדובר במדרון חלקלק, שבסופו של דבר הטיפול במשפחות אלה גם יחול על מחלקות העירייה, וגם יפגע במגזר העסקי בהרצליה אשר ממנו צומחות הכנסות לעירייה".

נעים בעיר 2024. ספורט וכושר בגנים ובפארקים. אפריל-אוקטובר 2024. ההשתתפות ללא העלות | פרטים באתר העירייה

חברי האופוזיציה מוסיפים: "עיריית הרצליה פעלה רבות בתקופה האחרונה לעזור ולתמוך במגזרים רבים, אך בידנו היכולת והחובה לעזור למגזר העסקי בעיר הרצליה, עיריית ת"א כבר הודיעה על תמיכה וסיוע לאומנים בתחומה ועיריות אחרות ילכו בעקבותיה".

לדבריהם, הסיוע לעסקים יכול לבוא לידי ביטוי במגוון אמצעים עם קריטריונים מתאימים, כגון מתן ייעוץ ותמיכה לעסקים בקריסה, מתן הלוואה אד הוק, גיוס תרומות על ידי קרן עירונית, סל פרסום וקידום העסק בערוצי הדיגיטל, עידוד צריכה מקומית בתוך העיר, יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בעלי אינטרסים משותפים, גישור בין בעלי הנכסים והשוכרים ועוד.

חברי האופוזיציה הציעו כי תוקם ועדה בראשותו של מנכ"ל העירייה ויהיו חברים בה חברי מועצה ובכירי עירייה נוספים. הם מציעים כי הועדה תיפגש עם עם נציגי העסקים בעיר, עם גורמים בתחום הבנקאות ועוד, על מנת לגבש תוכנית סדורה לטיפול בעסקים בעיר. חברי המועצה מציעים לשתף בצוות את החברות הגדולות בעיר הרצליה, המרכז הבינתחומי, מעו"ף ועוד. חברי המועצה ביקשו מראש העירייה להעלות את נושא הקמת הועדה לסיוע לעסקים בעיר בישיבת עדכון המועצה המתוכננת ליום שלישי הבא (5.5). גם חבר המועצה מהקואליציה, אורן אוריאלי, העביר לראש העירייה פניה בנושא.

העירייה: הוקמה ועדה בראשות המנכ"ל

בעירייה ציינו היום כי הוקמה ועדה מקצועית ייעודית, בראשות מנכ"ל העירייה, שתגבש את דרכי הפעולה ליום שאחרי במטרה לתכנן את התקציב העירוני, לאור אבדן ההכנסות הצפוי, ולהביא את העיר, תושביה ובעלי העסקים בה  להבראה מיטבית – כלכלית ובכלל.

בעירייה ציינו את העזרה שניתנה לעסקים על ידי העירייה: "מאז פרוץ המשבר עיריית הרצליה עושה ככל הניתן כדי לסייע לעסקים בעיר, מתוך הבנה שחוסנה של העיר נשען, בין היתר, על הכלכלה המקומית שלה. בין היתר, ניתנו לבעלי העסקים פטור מארנונה ל- 3 חודשים, לצד הקדמת תשלומים לספקים, עידוד רכישה וצריכת שירותים מעסקים מקומיים, סיוע והדרכה לעסקים קטנים בשיווק ופרסום דגיטלי, פרסום בערוצים העירוניים ועוד. יש להבין כי הכנסות העירייה מארנונה לעסקים והאגרות השונות הן שמאפשרות לה להחזירן בחזרה לתושבים ולעסקים ולממן את השירותים העירוניים, כגון: תשתיות, ניקיון, פינוי אשפה, חינוך ועוד.

נעים בעיר 2024. ספורט וכושר בגנים ובפארקים. אפריל-אוקטובר 2024. ההשתתפות ללא העלות | פרטים באתר העירייה

עוד אומרים בעירייה: "בעת הזו, היקף ההכנסות השנתי של העירייה נמצא בירידה, בעוד הוצאות החירום נמצאות בעלייה משמעותית, בשל פעולות הסיוע שהעירייה מספקת, בין היתר למאות קשישים, ניצולי שואה ומשפחות הזקוקות לסיוע מערכת הרווחה. כידוע, השתתפות המדינה בתקציבים העירוניים היא מועטה מאוד ובמרבית המקרים רק העירייה היא שממנת שירותים משמעותיים, במקום הממשלה. עיריית הרצליה הייתה עד כה רשות איתנה וחוסנה הכלכלי, המתאפשר גם בעת הזו, הינו תוצאה של ניהול כספי חכם ושקול, עם זאת, העירייה כפופה לחוק ואין לה סמכות או אפשרות לתת סיוע מיוחד או הלוואות".


להצטרפות לקבוצות הוואצאפ של "שרון אונליין"

קבוצת הרצליה לחץ כאן

קבוצת רמת השרון לחץ כאן

קבוצת רעננה לחץ כאן

קבוצת כפר סבא לחץ כאן

קבוצת הוד השרון לחץ כאן

קבוצת כפר שמריהו לחץ כאן

קבוצת כפר יונה לחץ כאן

קבוצת נדל"ן לחץ כאן

לדף הפייסבוק של "שרון און לייין" לחץ כאן

לעמוד האינסטגרם של "שרון און ליין" לחץ כאן