שלוש חברות מועצת עיר מרמת השרון נכללות במכתב עליו חתמו למעלה ממאה חברות מועצה מרשויות מקומיות ברחבי הארץ לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ובו הן דורשות ייצוג נשי הולם ושוויוני בצוות להתמודדות עם מגפת הקורונה. בצוות שמונה לצורך העניין יש 28 גברים לעומת שתי נשים בלבד, המשמשות כעוזרות מחקר. בין הגברים ניתן למצוא פרופסורים, דוקטורים, פיסיקאים, ועוזרי מחקר. מרמת השרון חתמו על המכתב חברות המועצה: דוברת וייזר, סגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק הנשים, באצ'י אלקובי ופרופ' נטע זיו. יש לציין כי מאזור השרון, רק להרצליה אין ייצוג בקרב חברות המועצה החתומות על המכתב.

נעים בעיר 2024. ספורט וכושר בגנים ובפארקים. אפריל-אוקטובר 2024. ההשתתפות ללא העלות | פרטים באתר העירייה

במכתב חברות המועצה לנתניהו נכתב: "המינוי שנעשה לחברי וחברות צוות במינוי המל"ל להתמודדות עם מגפת הקורונה נעשה ללא כל התחשבות במגוון המגזרים והמגדרים במדינת ישראל והוא אינו יכול לשקף את מגוון האתגרים וההתמודדויות העומדים בפני החברה בישראל בהתמודדות עם המשבר. הצוות כפי שהוקם, לא רק שאינו משקף את מבנה החברה בישראל, הוא גם אינו מחזיק במומחיות מספקת לקביעת עתידנו. בנוסף, ישנן נשים הנמצאות בקדמת הטכנולוגיה בארץ, כולל בתחום הרפואה, אפידמיולוגיה, מדעים, וכן בפסיכולוגיה וכלכלה שבוודאי יכול לתרום ידע וינסיון רב לפורום זה".

דוברת וייזר אמרה השבוע: "לא ייתכן שבשנת 2020, בעיצומו של מאבק עיקש בוירוס הקורונה, לא יהיה ייצוג נשי בהרכב של צוות הקורונה, במיוחד שיהיו לכך השלכות הן על נשים והן על גברים. היום, אנו נמצאים בנקודה קריטית של יציאה מהמשבר ובניית אסטרטגיה ולפיכך זה המקום והזמן לשנות לאלתר את הרכב צוות הקורונה. זו לא פריבילגיה או מותרות לצוות נשים, אלא דבר חיוני שבא במקביל לחוק הקובע שחייב להיות ייצוג שוויוני".

באצ'י אלקובי אמרה: "בישראל של שנת 2020 לצערנו אנו רואים שעדיין אין ייצוג הולם לקול הנשי. בצוות כל כך חשוב בנושא מכריע שנוגע לכולנו לא נמצא לנכון ליישם את השוויון המגדרי ולא קיים ייצוג הולם של נשים. מתוך 30 חברים ישנן רק שתי נשים. קיימת כאן התעלמות ממחצית האוכלוסיה במדינה ועל זה אסור לשתוק. יש בישראל מספיק נשים בתחומי הרפואה, הכלכלה מדעים מדויקים משפטים פסיכולוגיה חינוך ורווחה שיכולות לתרום מהידע והניסיון שלהן לוועדה לפחות כמו גברים אם לא אף יותר. משבר הקורונה הוא בין המורכבים ביותר שידעה המדינה ולכן שיתוף שוויוני של נשים כל כך חשוב להצלחה של הוועדה והיציאה המוצלחת של המדינה מהמשבר".

פרופ' נטע זיו אמרה: "קשה להאמין שאחרי עשרים שנה של מאבקים לייצוג הולם של נשים, עדיין לא הפנימו כל מיני מקבלי החלטות למיניהם, שזה לא רק צודק שנשים תהיינה חלק אינטגרלי מכל פורום, אלא גם חכם. אם רק נסתכל איך מנוהלת מגפת הקורונה בגרמניה, דנמרק, פינלנד טאיוואן  וכמובן ניו זילנד, מדינות בראשן עומדת אשה, נבין שנשים מצליחות כמעט בכל מקום שגברים כשלו. נבחרות הציבור התארגנו יחד לאמירה חזקה ברוח זו".


להצטרפות לקבוצות הוואצאפ של "שרון אונליין"

קבוצת הרצליה לחץ כאן

קבוצת רמת השרון לחץ כאן

קבוצת רעננה לחץ כאן

קבוצת כפר סבא לחץ כאן

קבוצת הוד השרון לחץ כאן

קבוצת כפר שמריהו לחץ כאן

קבוצת כפר יונה לחץ כאן

קבוצת נדל"ן לחץ כאן

לדף הפייסבוק של "שרון און לייין" לחץ כאן

לעמוד האינסטגרם של "שרון און ליין" לחץ כאן