החשש העיקרי של ההורים נובע מהעובדה שלאור דחיית המבחנים, בעיקר במקצועות החובה, לא תהיה אפשרות לעשות מועד ב'. ההורים מציעים שציוני הבגרויות יתבססו גם על ציוני לימודים ומבחנים פנימיים

שרון יונתן

הורים לתלמידי שכבת י"ב בתיכונים בהרצליה חוששים כי מגפת הקורונה תפגע בציוני תעודת הבגרות של ילדיהם. החשש העיקרי הוא מכיוון שנדחו מועדי מבחני הבגרות של מקצועות החובה, וביניהם מתמטיקה ואנגלית, לחודש יוני, לא תהיה אפשרות לגשת למועדי ב'.

פסחוף ישראלי בהרצליה. פעילויות לילדים נוער ומשפחות

עידית רז הראל, נציגת שכבת י"ב בועד ההורים של תיכון הראשונים, מסבירה:

"הבעיה ראשונה היא במיקוד חומרי לימוד שנתנו להם שהוא בעייתי בכל המקצועות. במתמטיקה, חוץ מנושא אחד לא הורד אף נושא וזה לא הגיוני לנוכח הפסקת הלימודים כי ברור לכולם שלמידה מרחוק לא שווה ללימודים רגילים. הבעיה החמורה יותר היא שבגלל דחיית מועדי א' לא יהיה לחלק מהתלמידים זמן למועד ב', בוודאי לא לאלו שמתגייסים מוקדם".

מה לדעתך צריך להיות הפתרון לכך?

"צריך לתת את האפשרות לתלמידים לעבור את מבחן הבגרות אבל מי שלא ירצה שציון הבגרות שלו יתבסס על ציוני בבית ספר. בהתחלה דיברו על זה אבל זה ירד לגמרי. כיום אני חרדה ומודאגת מהבחינות האלו, אבל צריך לזכור שזה עדיין מוקדם ואני מקווה שמשרד החינוך יהיה ער וקשוב להורים, תלמידים ולמורים. עלתה גם הצעה שיצא מכתב מרוכז למשרד החינוך מועדי ההורים של  כל התיכונים בהרצליה".

אמא לתלמיד בכיתה י"ב בתיכון היובל ונציגה בועד ההורים בבית הספר אמרה דברים דומים:

EYE טק. optometrists. חנות המשקפיים שלך בשרון. 1+1 אבל באמת. *בלי טריקים ובלי שטיקים! החרש 3, אזה"ת הרצליה | נייד 052-2782678 חניה ללקוחות מול החנות

"החשש שלנו הוא כי במידה ומעבירים את בחינות מקצועות החובה לחודש יוני המורים לא יספיקו לבדוק ולא תהיה אפשרות לבחינת מועד ב' וזה מצב מאוד לא טוב עבור התלמידים. לדעתי, היה צריך להשאיר את המבחנים במועד המקורי בחודש מאי כי מה כבר יכול להיות ההבדל בין חודש מאי ליוני מבחינת הקורונה".

 גם לטענתה על משרד החינוך להתחשב בתלמידים בעקבות המצב החדש שנוצר: "טוב יעשה משרד החינוך אם יאפשר להתבסס בציוני הבגרות על עבודות בבית הספר ומבחנים פנימיים. אנחנו נצטרך לחכות בסבלנות ולראות מה יוחלט, אבל כמו שזה עכשיו צפויה פגיעה בתלמידים".

בהודעה שהוציא אתמול משרד החינוך נכתב כי היום (שלישי) יתפרסם לוח המבחנים החדש.

עוד נכתב בהודעה:

"על רקע התפשטות הקורונה, ממשיך משרד החינוך לנקוט בשורה של צעדים שיבטיחו את שגרת הלימודים של תלמידי החטיבה העליונה. בתוך כך, הוא נערך לקיים את בחינות הבגרות בכיתות י"א- ו-י"ב תחת המגבלות הקיימות. הערב (שני -ש.י) העלה המשרד את הנושאים עליהם ייבחנו תלמידי י"א ו-י"ב ב- 49 מקצועות בגרות; חובה ובחירה. מקצועות אלה כוללים את הנושאים עליהם ייבחנו התלמידים בבחינת הבגרות. המיקוד נועד לאפשר לתלמידים למקד את הלמידה שהתבצעה לאורך כל שנת הלימודים עד להחלטה על סגירת בתי הספר".

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, הוסיף:

"אנחנו פועלים להבטיח לכל אורך הדרך שגרת למידה. לצד האולפנים שמשדרים מדי יום, אנחנו נערכים להוציא לפועל את בחינות הבגרות. טובת התלמיד עומדת לנגד ענינו, ולכן אנחנו פועלים לתת לו את המענים הנדרשים ולהכין אותו באופן הראוי ביותר לקראת הבחינות. למרות שאנחנו נתונים במציאות של אי ודאות, אנו ערוכים לקיים את בחינות הבגרות בכל מצב".


להצטרפות לקבוצות הוואצאפ של "שרון אונליין"

קבוצת הרצליה לחץ כאן

קבוצת רמת השרון לחץ כאן

קבוצת רעננה לחץ כאן

קבוצת כפר סבא לחץ כאן

קבוצת הוד השרון לחץ כאן

קבוצת כפר שמריהו לחץ כאן

קבוצת כפר יונה לחץ כאן

קבוצת נדל"ן לחץ כאן

לדף הפייסבוק של "שרון און לייין" לחץ כאן

לעמוד האינסטגרם של "שרון און ליין" לחץ כאן