תושבים שנפגעו מחשבונות מים גבוהים במיוחד ניסו התקנת שסתום אל חזור שהתברר כלא רלונטי. לצד ירידות בחיובים דורשים ראשי המאבק מתאגיד המים להסביר את הצריכה הגבוהה בעבר

שרון יונתן

בעל.ת עסוק, רוצה שיכירו אותך? לקבלת חשיפות שיא בשרון אונליין לחצ.י כאן!

מאבק תושבי הרצליה כנגד תאגיד המים "מי הרצליה" בשל חיוב חשבונות מים בסכומים מופרזים נמשך. כזכור, מדובר בטענות שהעלו תושבים רבים בהרצליה (ובמקומות אחרים בארץ) בשל חיובים גבוהים שקיבלו עקב חשבונות תשלומי מים.

מטה מאבק שהוקם בהרצליה, בראשות רן פסקל, תושב העיר, החליט להתקין שסתום אל חוזר כדי לבדוק האם התקנתו תביא לשיפור המיוחל בסכומי הגביה. כעת מתברר שגם זה לא עזר כפי שכתב פסקל השבוע בקבוצת הפייסבוק "נפגעי מי הרצליה":

"ברצוננו לעדכן כי סיימנו לנתח את חשבונות המים של התושבים שהצטרפו אל מתווה האל חוזר ובשקלול הנתונים לא נמצאה ירידה משמעותית בצריכת המים לאחר התקנת השסתום. שסתום האל חוזר אכן מונע זרימה חוזרת ובטווח הארוך הוא לבטח יחזיר השקעתו וימנע ספירה חוזרת וכפולה (ואף משולשת!) של אותם המים אך לא בכמות שיכולה להסביר את החריגות. יחד עם זאת, לאחרונה התגלו כשלים ואי סדרים במספר שעוני מים מסוג מסוים וכרגע אנו בודקים זאת לעומק וביסודיות בעזרת צוות ייעודי. כאקט אסטרטגי בחרנו לא לחשוף בשלב זה במה מדובר וזאת על מנת לתפוס את הכשלים. ברגע שיהיו תוצאות חד משמעיות נפרסמן. תודה לכל מי שלקח חלק במתווה האל חוזר".

בעקבות תוצאות הבדיקה שיגר פסקל מכתב לתאגיד המים ובו כתב:

"מזה זמן רב אנו עדים לתלונות תושבים אשר מקבלים חשבונות מים מופרזים עם חריגות לא הגיוניות אשר חלקן הגדול מתרחש סמוך למועד החלפת שעון המים שבנכס. אי לכך, אנו חברי וחברות נפגעי מי הרצליה מבקשים: לאחר החלפת שעון מים בבית אב (ראשי או דירתי) – עדכון הצרכן כי הוחלף בנכס שעון מים, קבלת נתוני החלפת מונים לשנת 2019".

נעים בעיר 2024. ספורט וכושר בגנים ובפארקים. אפריל-אוקטובר 2024. ההשתתפות ללא העלות | פרטים באתר העירייה

פסקל ממשיך: "ברובן המוחלט של התלונות לא נעשה דבר ולמרות זאת חשבון המים צנח בעשרות אחוזים לכדי פחות מרבע בחלק מהמקרים. באם לא הייתה התערבות של אינסטלטור או בעל מקצוע אחר שטיפל לכאורה בנזילות, כיצד אתם מסבירים את החריגה הפתאומית בצריכה והירידה חזרה?".

מתאגיד מי הרצליה נמסר בתגובה:

"מאחר ומכתב התושבים היה כללי למדי נעשתה אליהם פנייה לקבלת מספר מקרים בהם חשבון המים לא היה יציב ועם קבלת המקרים אנחנו נעשה ניתוח של התוצאות על מנת לתת הסבר מנומק. אנחנו עדיין מחכים. לעניין האל חוזר אזי שאנו לא מופתעים שכן מלכתחילה לא סברנו שיש בזה ממש ואף נאמר לנציג התושבים שאין לזה סימוכין הנדסי בעקבות עבודה שבוצעה על ידי הטכניון בחיפה".


להצטרפות לקבוצות הוואצאפ של "שרון אונליין"

קבוצת הרצליה לחץ כאן

קבוצת רמת השרון לחץ כאן

קבוצת רעננה לחץ כאן

קבוצת כפר סבא לחץ כאן

קבוצת הוד השרון לחץ כאן

קבוצת כפר שמריהו לחץ כאן

קבוצת כפר יונה לחץ כאן

קבוצת נדל"ן לחץ כאן

לדף הפייסבוק של "שרון און לייין" לחץ כאן

לעמוד האינסטגרם של "שרון און ליין" לחץ כאן