בתום הליך שנמשך שנים, בית משפט השלום קבע כי המסעדה תיסגר עד ה-15 במרץ מאחר שפועלת ללא רישיון

מכה קשה למסעדת "עדנה" המיתולוגית ברחוב טרומפלדור ברמת השרון. בית המשפט השלום בהרצליה פסק השבוע כי המסעדה תיסגר עד לתאריך 15 למרץ.

יש לכם רגישות? תתחברו לאתר הרווחה והחברה של ישראל!

מדובר בסיומו של הליך משפטי שמתנהל בבית משפט מזה כחמש שנים כנגד המסעדה המוכרת, שהוקמה בשנת 1963. כבר בשנת 2015 הגישה העירייה כתב אישום נגד המסעדה בטענה כי זו פועלת ללא רישיון עסק. לאחר כשנתיים וחצי הושג הסדר טיעון לפיו בעלי המסעדה הודו והורשעו והוסכם על ענישה וצו סגירה דחוי לשנתיים.

מועד השנתיים חלף לא מזמן ורק סמוך לדיון שהתקיים השבוע הגישו בעלי המסעדה בקשה לדחיית הסגירה למשך שישה חודשים נוספים, כאשר לטענתם כל האישורים התקבלו למעט אישור מחלקת ההנדסה. בעלי המסעדה טענו כי אם לא תינתן דחיה יגרם לעסק נזק עצום והוא למעשה יסגר ועובדיו יפוטרו.

העירייה, באמצעות עו"ד עמית גייגר התובע העירוני, התנגדה לבקשת ההארכה בטענה כי העסק פועל ללא רישוי למעלה מחמש שנים וכי אין מקום למתן ארכה נוספת. העירייה טענה עוד, בניגוד לבעלי המסעדה, כי מלבד רישיון עסק חסרים אישורים של המחלקה לאיכות הסביבה והמחלקה הוטרינרית.

השופט יעקב שקד דחה את בקשת בעלי המסעדה תוך שהוא קובע כי "בהתאם לכתבי הטענות הנאשמים פעלו במשך התקופה האמורה לקבלת אישורים שונים שנדרשים לצורך הרישוי. עם זאת, אין ספק שאין בידם רישיון עסק ואין בידם אישר הנדסה, המהווה חלק מדרישות הרשות על פי חוק רישוי עסקים".

השופט הוסיף בהחלטתו: "הבאתי בחשבון את העובדה שמדובר במסעדה הפועלת במקום שנים רבות ואי מתן הארכה יגרום לנזק רב ויכול אף לפיטורי עובדים. אינני מתעלם מנזק זה, אך יחד עם זאת יש לזכור כי כתב האישום הוגש בשנת 2015 ואנו מצויים בשנת 2020. למרות זמן כה רב שחלף הנאשמים לא הצליחו לקבל את הרישיון. בנסיבות אלה, אין מנוס אלא לדחות את הבקשה".

נעים בעיר 2024. ספורט וכושר בגנים ובפארקים. אפריל-אוקטובר 2024. ההשתתפות ללא העלות | פרטים באתר העירייה

השופט ציין כי אם היה נוכח כי קיימת היתכנות להסדרת נושא התכנון והבנייה תוך זמן קצר היה שוקל לתת לבעלי המסעדה ארכה נוספת. כאמור, השופט פסק כי צו הסגירה יבוצע עד ל- 15 למרץ.

בינתיים, הפעילות במסעדה נמשכת כרגיל. ביקרתי במסעדה ביום חמישי, בשעות אחר הצהריים, בניסיון לשוחח עם הלקוחות לגבי הבשורה על סגירת המסעדה, אבל מנהלת המסעדה ביקשה ממני לעזוב את המקום בטענה שאני מטריד את לקוחות המסעדה.

אילנה, תושבת עיר וותיקה, סיפרה על המסעדה: "אני מכירה את המקום מאז שהוא היה קיוסק ועם השנים התפתח למסעדה שהייתה תמיד ידועה במזנון עשיר וטעים ובמחיר זול יחסית. בשנים ותמיד נהניתי מהאוכל ושירות. ההחלטה על סגירת המסעדה מעציבה אותי ואני בטוחה שכך לגבי כל תושבי העיר".

מהנהלת המסעדה נמסר בתגובה:

"הסיפור מורכב מאחר שבמקביל מתקיים הליך משפטי בבית המשפט המחוזי מול העירייה על הפקעת קרקע מהימים שאמו של בעל המסעדה קנתה את הזכויות ממנהל מקרקעי ישראל. אנו מתכוונים להגיב לצו הסגירה אך ורק מול בית המשפט ולא מול העיתונות".


להצטרפות לקבוצות הוואצאפ של "שרון אונליין"

קבוצת הרצליה לחץ כאן

קבוצת רמת השרון לחץ כאן

קבוצת רעננה לחץ כאן

קבוצת כפר סבא לחץ כאן

קבוצת הוד השרון לחץ כאן

קבוצת כפר שמריהו לחץ כאן

קבוצת כפר יונה לחץ כאן

קבוצת נדל"ן לחץ כאן

לדף הפייסבוק של "שרון און לייין" לחץ כאן

לעמוד האינסטגרם של "שרון און ליין" לחץ כאן