כך אומרים ההורים לילדי הגנים ברחוב נתן אלבז בפרויקט גליל ים לאור העובדה שהאנטנות הסלולריות הסמוכות לגנים עדיין לא הוסרו

פסחוף ישראלי בהרצליה. פעילויות לילדים נוער ומשפחות

שרון יונתן

מאבק הורי גני הילדים בגליל ים

בחודש הבא תמלא שנה למאבק הורי גני הילדים בפרויקט גליל ים בדרישה להסרת האנטנות הסלולריות מבנין בזק לשעבר ברחוב הרב קוק 97. מדובר בעשרות הורים לילדים שנכנסו בחודש ספטמבר לאשכול גנים שמכיל ארבעה גנים ברחוב נתן אלבז, המרוחקים כשבעים מטרים ממקבץ האנטנות הסלולריות.

כאמור, מאבק ההורים החל עוד הרבה לפני איכלוס הגנים בשליחת מכתבים לעירייה והעלאת הנושא במועצת העיר על ידי חבר המועצה רונן וסרמן (יש עתיד) אבל ללא הועיל. בהמשך, לאחר ששנת הלימודים נפתחה, החריפו ההורים את מאבקם שכלל השבתת הגן והפגנות מול בנין העירייה והמשך הצפת הנושא במועצת העיר. לטענתם, ראש העירייה הבטיח שהעירייה תעשה הכל כדי לקדם את הסרת האנטנות, אבל הם הגיעו למצב שחצי שנת לימודים מאחוריהם והאנטנות עדיין לא הוסרו.

ההורים הביעו השבוע כעס ואכזבה מטיפול העירייה בנושא ואמרו: "אנו מתוסכלים, כועסים וזועמים על אזלת היד של ראש העירייה, משה פדלון. צריך לציין שהנושא עלה כבר בישיבת המועצה במרץ 2019. מסכנים את הילדים שלנו וזה פשוט לא מעניין אותם, אנחנו עוד נושא, עוד אימייל בתיבת הדואר הנכנס שלהם, פשוט בושה שככה מתנהלת העירייה, במקום שראש העירייה יקום ויגיד "די". הוא יכול ללחוץ על היזם ועל חברות הסלולר ולסיים את הסאגה הזו ולא ברור למה הוא לא עושה זאת".

ההורים מוסיפים: "יש הורים שהוציאו את הילדים שלהם מהגן ונרשמו לגן פרטי ומוציאים אלפי שקלים מכיסם כי העירייה סיפקה גן לא בטוח. הם בנו שם את הגן, הם הציבו את הילדים שלנו בסכנה יומיומית ולכן צריכים לעשות את המקסימום כדי לטפל במפגע שמסכן את ילדינו".

פסחוף ישראלי בהרצליה. פעילויות לילדים נוער ומשפחות

לאחרונה עלתה הצעה למגן את מבנה הגנים כנגד הקרינה. העירייה הסכימה לכך והדבר יוכרע בקרוב על ידי ההורים.

מהעירייה נמסר בתגובה:

על פי מדידות קרנה שערך המשרד להגנת הסביבה – המדידות תקינות והגן נמצא מחוץ לטווח הקרינה. בנוסף, ערכה העירייה פעמיים מדידות קרינה מטעמה שגם הן נמצאו תקינות.

גורמי המקצוע בעיריית הרצליה נמצאים בקשר רציף עם נציגי ההורי ובשל חששותיהם אנו מנסים לקדם את הסרת האנטנות הן מול חברות הסלולאר והן מול היזם האמור להגיש בקשה להיתר הריסה. 


להצטרפות לקבוצות הוואצאפ של "שרון אונליין"

קבוצת הרצליה לחץ כאן

קבוצת רמת השרון לחץ כאן

קבוצת רעננה לחץ כאן

קבוצת כפר סבא לחץ כאן

קבוצת הוד השרון לחץ כאן

קבוצת כפר שמריהו לחץ כאן

קבוצת כפר יונה לחץ כאן

קבוצת נדל"ן לחץ כאן

לדף הפייסבוק של "שרון און לייין" לחץ כאן

לעמוד האינסטגרם של "שרון און ליין" לחץ כאן