משרד התחבורה ועיריית רמת השרון קיימו לאחרונה הליך של שיתוף ציבור כדי לשפר את מצב התחבורה הציבורית ברחבי העיר. הצעה מפורטת תוגש למשרד התחבורה בחודש הקרוב

שרון יונתן

EYE טק. optometrists. חנות המשקפיים שלך בשרון. 1+1 אבל באמת. *בלי טריקים ובלי שטיקים! החרש 3, אזה"ת הרצליה | נייד 052-2782678 חניה ללקוחות מול החנות

האם בעתיד הקרוב מערך התחבורה הציבורית יהפוך לטוב ויעיל יותר עבור תושבי רמת השרון? קשה עדיין לדעת, אבל מה שבטוח, הנושא חם ועל הפרק. עד שיוחלט איך וכיצד יעבור הנת"צ (נתיב התחבורה ציבורית) ברחוב סוקולוב המטרה היא לשפר את מערך התחבורה הציבורית הקיים, וזאת לאור תלונות רבות של תושבי העיר.

לאחרונה התקיים בבית יד לבנים ברמת השרון שיתוף ציבור בנושא פרויקט "מהיר לעיר" שאותו מקדמות משרד התחבורה וחברת נתיבי איילון. באותו יום נערכו שלושה מפגשים (בוקר, אחה"צ, ערב) שבהם השתתפו עשרות מתושבי העיר.

ראש העירייה, אבי גרובר, אמר בפתח הדברים: "בשבוע האחרון יוצא לי ללכת לגני ילדים ולספר להם סיפור ויש להם ציפיות מאיתנו ואני שואל את עצמי האם אנחנו עושים הכל כדי שהעתיד שלהם יהיה יותר טוב. זה לא סוד שמצב התחבורה הציבורית במדינה וברמת השרון הוא לא משהו. העסק עובד בצורה בעייתית והמצב לא טוב. תושבי המדינה ברובם לא משתמשים בתחבורה הציבורית ויש העדפה מוחלטת לרכבים פרטיים. אנחנו רוצים לעשות שהמצב לא ישאר כמו שהוא היום".

גרובר הציג את תכניות הבניה העתידיות ברמת השרון והרצליה, שאמורים להביא תוספת עתידית של 85 אלף יחידות דיור, שיעמיסו כמובן על מערכת הכבישים הקיימת. "נכון שמדברים על מטרו ורכבת קלה, אבל המטרו לא יוכל להגיע לכל רחוב. צריך לייצר תשתית גם להגיע אלינו ולא לפחד מזה". גרובר ביקש התושבים לצאת מהיום הזה עם תובנות איך עושים תחבורה ציבורית בעתיד.

רוברט, מתכנן מטעם משרד התחבורה, אמר: "אנחנו באים להציע הצעה ואנחנו כאן כדי לשמוע אתכם התושבים, כדי להציג תוך חודש תכנית מפורטת למשרד התחבורה שאנו מקווים שתיושם בשנה הקרובה".  

נעים בעיר 2024. ספורט וכושר בגנים ובפארקים. אפריל-אוקטובר 2024. ההשתתפות ללא העלות | פרטים באתר העירייה

רוברט הסביר כי המטרה היא לא להגדיל את מספר הקווים אלא להגביר את התדירות של הקווים הקיימים. הוא הוסיף כי עד שנת 2025 כ-70% מצי האוטובוסים יהיו חשמליים.                

בעקבות תלונות תושבים על היעדר תחבורה ציבורית לאזור הסינמה סיטי, ציין רוברט כי יתווסף קו 101 שיגיע לסינמה סיטי עם 38 נסיעות לכל כיוון.

התושבים התלוננו כי הקווים לת"א לא מגיעים למקומות מרכזיים בתל אביב כמו בית החולים איכילוב, בית המשפט בת"א ועוד. עוד נושאים שעלו זה חוסר שביעות הרצון מחברת מטרופולין (הוסבר על נושא מצוקת הנהגים) והסעות תלמידים.


להצטרפות לקבוצות הוואצאפ של "שרון אונליין"

קבוצת הרצליה לחץ כאן

קבוצת רמת השרון לחץ כאן

קבוצת רעננה לחץ כאן

קבוצת כפר סבא לחץ כאן

קבוצת הוד השרון לחץ כאן

קבוצת כפר שמריהו לחץ כאן

קבוצת כפר יונה לחץ כאן

קבוצת נדל"ן לחץ כאן

לדף הפייסבוק של "שרון און לייין" לחץ כאן

לעמוד האינסטגרם של "שרון און ליין" לחץ כאן